משרד הבריאות בעזה: מקרה מוות ראשון מקורונה ברצועה

על פי הדיווח, פצ'ילה מחמד אבו רידה, בת 77 שסבלה ממחלה כרונית, מתה בבית החולים אל-עזל שבמעבר רפיח לאחר שנדבקה בנגיף. עד כה אובחנו ברצועת עזה 39 חולים

זמן צפייה: 00:29

משרד הבריאות בעזה דיווח היום (שבת) על מקרה מוות ראשון מקורונה ברצועת עזה - פצ'ילה מחמד אבו רידה, בת 77, שהלכה לעולמה לאחר שנדבקה בנגיף. מותה נקבע בבית החולים אל-עזל שבמעבר רפיח, לאחר שסבלה ממחלה כרונית. עד כה אובחנו ברצועה 39 חולים.

האישה הגיעה לרצועה ממצרים ב-19 במאי, ושהתה בבידוד מאז הגעתה.

חיטוי הרחובות ברצועת עזה
חיטוי הרחובות ברצועת עזה | צילום: חדשות 13

במקביל, בצל הנסיקה בקצב ההדבקה בברזיל, בארגון הבריאות העולמי הכריזו כי דרום אמריקה היא מוקד המגפה החדש. "אנו רואים מדינות רבות בדרום אמריקה שבהן חלה עלייה במספר מקרי ההדבקה, וישנו חשש ברבות מהמדינות, וללא ספק המדינה שהכי הושפעה בשלב זה היא ברזיל", אמר מייק ריאן, מנהל תוכנית החירום בארגון הבריאות העולמי. "ניתן לומר שדרום אמריקה הפכה למוקד ההתפרצות החדש של המחלה".

ברזיל הפכה לאחרונה למדינה השנייה בעולם במספר ההדבקות אחרי ארה"ב, עם 332,382 מקרים מאובחנים, ו-21,116 מקרי מוות.

קורונה בברזיל
קורונה בברזיל | צילום: רויטרס

בתוך כך, לראשונה מאז התפרצות מגפת הקורונה במחוז חוביי, בסין לא התגלה אף מקרה חדש של הדבקה במהלך ה-22 במאי. בסין, שממנה התפשט הנגיף, והייתה בתחילה מוקד ההתפרצות, יש כעת רק כמה אלפי חולים פעילים בודדים, ולפי הספירה הרשמית נדבקו בה כ-83 אלף בני אדם מאז פרוץ המגפה.