מכבי תל אביב החליטה לעקוף את החלטות המתווה של מינהלת הליגה ופנתה בחשאיות למשרד הבריאות כדי לקבל אישור מיוחד לכך ששחקניה הזרים שנחתו השבוע בארץ יוכלו להתאמן במתחם אימונים מבודד, מה שהכעיס את שאר הקבוצות וגרם ליו"ר מינהלת הליגה לבקש ולקבל אישור לכל השאר.
חלק משחקני מכבי ת"א, ביניהם סקוטי ווילבקין וטיילר דורסי, שנחתו השבוע בארץ, מתארחים במלון כפר המכביה בתנאי בידוד. לצורך האירוח נקבע והורכב פרוטוקול מסודר ומאושר המכתיב את תנאי הבידוד.
2 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין באימון
סקוטי ווילבקין באימון
מכבי ת"א השיגה אישור רק לעצמה. ווילבקין
(צילום: ראובן שוורץ)
בפרוטוקול נקבע כי חברי הקבוצה לא ייצאו מהקומה ולא יעברו בשטחים הציבוריים של המלון והכפר ללא תיאום ואישור מראש. השחקנים והצוות מתארחים במקום בתנאי בידוד ושוהים בקומה נפרדת משאר אורחי המלון, כולל שילוט האוסר על אורחים אחרים להיכנס לקומה ונעשה תדרוך לשחקנים שלא לצאת מהחדרים, למעט לפעילות מתוכננת.
בנוסף נקבע כי במלון יקפידו על הגשת אוכל ושתייה לחדרים בכלים חד-פעמיים, איסור כניסה לחדרים (למעט חברי הקבוצה). ניקיון לא יתבצע על ידי עובדי המלון, מגבות ומצעים יסופקו לחדרים על פי דרישת הקבוצה, הכביסה תרוכז בשקיות פלסטיק ותתבצע במרוכז ובנפרד משאר הכביסה של המלון. כמו כן, כל האשפה תרוכז בשקיות פלסטיק אטומות, שייקשרו ויפונו לפח האשפה המרכזי.
לשם השמירה על הכושר ולקראת החזרה לפעילות הוקצה לקבוצה חדר כושר נפרד אליו לא תותר כניסה לאנשים אחרים. לשחקני מכבי, שמחויבים בבידוד אף הוקצו מסגרות אימון באולם הספורט הממוקם במועדון הספורט, כאשר בסיום כל אימון יבוצע חיטוי באולם. עבור השחקנים אף הותאם מסלול הליכה לאולם שהינו קצר ונפרד משאר אורחי הכפר. לקבוצה אף הוקצתה מעלית נפרדת, שהשימוש בה ייעשה במרוכז ובתיאום בלבד כאשר לאחר כל שימוש יבוצע חיטוי במעלית.
2 צפייה בגלריה
טיילר דורסי באימון
טיילר דורסי באימון
גם דורסי בין המבודדים
(צילום: ראובן שוורץ)
יו"ר בדירקטוריון אמר ל-ynet: "ראינו את זה ולא האמנו, זה הגיוני שיאשרו רק להם? הזרים שלנו יושבים בבית, לא מתלוננים ומתאמנים במסגרת הביתית, אבל השחקנים של מכבי יכולים ללכת להתאמן. טוב שסידרו את העניין".
ממינהלת הליגה נמסר: "בעקבות חזרתם של השחקנים הזרים בימים האחרונים לארץ ועל מנת לאפשר את פתיחתה של הליגה כמתוכנן ב-20 ביוני, פנה יו"ר מינהלת הליגה שמואל פרנקל לפרופסור איתמר גרוטו שאישר לשחקנים הזרים שהגיעו מחו״ל ונמצאים בבידוד מלא לצאת לאימונים במתחם מבודד וללא מגע, ולאחר האימון חזרה מלאה לבידוד, כל זאת על מנת לעמוד במתווה המשחקים אותו אישרה ועדת המינהלת לקראת חזרת הליגה לפעילות. כמו כן, המינהלת תקבל אישור להוציא את הזרים החדשים מהבידוד לבדיקות רפואיות".