'יום ירושלים' סוער

ראש העיר אמר "הם לא יכולים להתפלל בכותל", והקפיץ את הרפורמים

ראש עיריית ירושלים משה ליאון הרגיז הערב את הרפורמים כשהצהיר, בראיון לכבוד יום ירושלים, כי מבחינתו הרפורמים אינם יכולים להתפלל בתערובת בכותל המערבי (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
רפורמיות בכותל. ארכיון (באדיבות המצלם)

‏ראש עיריית ירושלים משה ליאון הצליח להרגיז הערב (חמישי) את הרפורמים בראיון למשה גלסנר במהדורה המרכזית ב'קול ברמה'. "אין מקום יותר קדוש מהכותל, אם הרפורמים רוצים להתפלל, אז לא בכותל", אמר ליאון.

נשות הכותל מיהרו להגיב על הדברים ואמרו "דבריו החמורים של ראש העיר מבטאים בורות וחוסר הכלה כלפי הזרם היהודי הגדול בעולם"...

"העובדה כי ראש העיר ירושלים, מי שעומד בראש העיר ש'עושה כל ישראל חברים' ואמור לנהל אותה בפתיחות ובמאור פנים כלפי כל אדם, מתבטא כך, ערב יום ירושלים - חמורה ומקוממת ביותר. אנו קוראות לו לחזור מדבריו באופן מיידי", מסרו.

נשות הכותל באחת הפרובוקציות (חיים גולדברג, כיכר השבת)

כזכור, נשות הכותל מפעילות פרובוקציה חודשית, מידי ראש חודש בתפילת שחרית עת הן מגיעות לכותל המערבי ומתעקשות לקיים "מניין" עם שירה וספרי תורה דווקא ברחבת הכותל המערבי.

במקום מידי חודש מתפתחים עימותים בין המתפללים שמוחים על חילולו של הכותל המערבי לבין נשות הכותל. בעבר היו מגיעים לכותל המערבי אלפי בנות סמינרים כדי למלא את הרחבה ולהרחיק את נשות הכותל ממנה.

כזכור, לרפורמים הוקצתה "רחבת ישראל" שם הם יכולים לערוך את טקסיהם אך הרחבה בדרך כלל ריקה מאדם וכמעט ללא שימוש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר