מיטב האומנים הופיעו אמש (חמישי) בעצרת תמיכה מיוחדת באנשי תעשיית המוזיקה שנפגעו קשות מהשלכות הקורונה. האירוע בפארק צא'רלס קלור, שהפך להופעה של ממש בהשתתפות 5,000 איש בקהל, מתקיים בפעם הראשונה באישור המשטרה ובהתאם להנחיות הקורונה. האירוע נתמך על ידי ענבר ומריוס נכט.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בין האומנים שהופיעו: שלום חנוך, דני סנדרסון, ריטה, ברי סחרוף, אביב גפן, ישי לוי, דקלה, אסתר רדא, רונה קינן ועוד.

אחד ממובילי המחאה למען אנשי התעשייה והבמה, הזמר אביב גפן, נפגש אמש עם שר התרבות החדש חילי טרופר. אביב שידר אופטימיות ואמר שהוא צופה וההופעות והמוזיקה יחזרו בקרוב מאוד לשגרה. 

גפן אמר על הבמה: "אין לכם מושג כמה מרגש לראות את כל האלפים שהגיעו היום לפה. הייתה תקופה מאוד מוזרה ופסיכית, אבל באנו לכאן אני וכל האומנים הנפלאים כדי לתמוך בחברינו, בצוותים הנפלאים שלולא הם אני לא יודע איפה כולנו היינו. אני החלטתי לפני כמה חודשים להקשיב לכאב שלהם ולהילחם במלחמות שיהיו להם מאוד קשות. 170 אלף אנשים בישראל נשארו ללא פרנסה ביום אחד, והם כיבדו והפסיקו להופיע. ואני פה היום כאן בשבילם".

 הופעה ראשונה בישראל (צילום: החדשות12)
ההופעה בתל אביב, הערב | צילום: החדשות12

הוא הוסיף: "אני חייב לומר שיש לי נקודת אור גדולה - הייתי היום עם שר התרבות החדש חילי טרופר, שהיה מאוד מאוד קשוב והבין את גודל המצוקה. אני לא רוצה לומר דברים לא אחראיים, אבל נראה שההופעות ייפתחו בקרוב מאוד ושהמוזיקה תחזור לישראל. מוזיקה היא משמעות והיא התפילה שלנו. אני קורא מכאן באמת לשר הבריאות שכרגע הכדור הוא בידיים שלו - אנא תאשר לנו להמשיך ולהופיע, להחזיר את ההופעות לישראל באחריות. שבוע מהיום כבר בתי הקפה יהיו הומים וגם המסעדות, והגיע התור והזמן של המוזיקה לשטוף את ישראל".

משרד הבריאות מתיר התקהלות של עד 50 איש במקום סגור

שר הבריאות יולי אדלשטיין הורה אמש למנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב להתיר התקהלות של עד 50 איש גם במבנה סגור. בנוסף, תתאפשר ישיבה במקומות עבודה ללא מסכה אך עם מחיצות. אדלשטיין מסר: "אנחנו במצב של 'עת לפתוח', אבל אסור להיכנס לשאננות". 

נמשכים הדיונים במשרד הבריאות על מגמת ההקלות במשק. בהערכת המצב האחרונה בנושא הקורונה שקיים שר הבריאות עם בכירי משרדו, הותרה התקהלות של עד 50 איש, בכפוף למרחק של 2 מטרים מאחד לשני ועטיית מסכות.