בלשכת ראש הממשלה הודיעו הערב (חמישי) כי נתניהו ורעייתו שרה מוכנים לעזור את הבית בבלפור ולעבור לביתם בקיסריה לתקופה של חצי שנה כדי לאפשר שיפוץ יסודי בבית ראש הממשלה בירושלים. בלשכת נתניהו הבהירו כי המעבר יתקיים לאחר שיתבצעו סידורי האבטחה הנחוצים בביתם בקיסריה. ההודעה מגיעה שעות לאחר שבנו הבכור של נתניהו, יאיר, פרסם ברשת סרטונים והציג את הליקויים המבניים הרבים בבית. בנוסף האשים את היועצת המשפטית בסיכול התיקונים.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "נתניהו ורעייתו שרה לא ביקשו שיפוץ בבלפור וגם לא ביקשו מעון רשמי חליפי. גורמי הביטחון והבריאות הם אלו שקבעו כבר לפני מספר שנים שמעון ראש הממשלה בירושלים מהווה סכנה חמורה לביטחונם ובריאותם של המתגוררים בו". מצבה של הקומה השנייה במעון רה״מ מהווה סכנה בריאותית מוחשית. יועץ מקצועי קבע בחוות דעת שהקומה השנייה 'אינה ראויה למגורי אדם'. הצנרת מתפוצצת, התקרות נוזלות ובקטריות פעילות קיימות במערכת המיזוג, בקירות ובארונות".

בלשכת נתניהו חשפו כי גורמי ביטחון הציעו לפנות את ראש הממשלה לבית מלון בעלות של מיליוני שקלים לקופת המדינה. "נתניהו ורעייתו סירבו לעשות זאת", נמסר. "כדי לחסוך הון עתק לקופת המדינה ובהמלצת גורמי הביטחון, הסכימו ראש הממשלה נתניהו ורעייתו לעבור לתקופה של כחצי שנה לקיסריה כדי לבצע את התיקונים הנדרשים במעונו, תיקונים שמשרד ראש הממשלה התעכב מלעשותם לאורך 7 שנים בניגוד להנחיות".

יאיר נתניהו תיעד: כך נראית קומת המגורים במעון ראש הממשלה

יאיר נתניהו תיעד הבוקר את קומת המגורים במעון ראש הממשלה בבלפור והעלה לרשתות החברתיות. נתניהו הבן תיעד בעזרת מכשיר הטלפון שלו את חדר השינה של אביו ואת המקלחת. בסרטון שעלה נראים סדקים ועובש בקירות.

"כאשר מראים לתקשורת את כל הנזילות והעובש בקומה למטה בבית ראש הממשלה, הם אומרים בסדר, אבל הקומה למעלה היא המפוארת", כתב נתניהו הבן. "אז צילמתי באייפון שלי את ה״קומה המפוארת״ למעלה. בווידאו יש בין היתר את החדר שינה של ראש הממשלה והמקלחת שלו".

לאחר מכן הוסיף יאיר נתניהו: "הרבה שואלים פה 'אז למה לא משפצים'. אז ככה, מי שמחליט זה יועמ"שית משרד ראש הממשלה שלומית ברנע וחבורת הפקידים עושי דברה ודברי מנדלבליט. היא לפעמים לא מאשרת לקנות מיקרו חדש חצי שנה אחרי שהקודם התקלקל, כבר כמה שנים אין אישור למדיח חדש למרות שהתפרק כל המקדימה, ולפני שנה היא קבעה מרגע לרגע עם עצמה שלעובדי הבית אסור להכין לראש הממשלה שום אוכל, לא חביתה, לא סלט, אלא מקסימום להגיש רק כוס קפה".

יאיר נתניהו (עיבוד: פלאש/90 )
יאיר נתניהו והתיעוד מהבית בבלפור | עיבוד: פלאש/90

עוד הוסיף: "רוה"מ היה צריך להלחם על זה במשך שבוע כדי שהוד מעלתה תחזור בה ותאשר שיכינו לו פסטה או סלט. דרך אגב חצי מהמזגנים בבית לא עובדים וראש הממשלה נמצא בסוג של סאונה ב-45 מעלות. אבל מה לעשות, שלומית לא מרשה, תשמש במאוור. עוד דבר שהוד מעלתה לא מרשה - במטבח למטה מפוצץ ג'וקים. לא קטנים, כאלה בגודל של יד. החל מ-12 בלילה שהמטבח ריק, נהיה ספארי שם ומיליון ג'וקים מסתובבים. אבל שלומית ברנע לא מוכנה להדביר. מה הבעיה בקצת ג׳וקים על האוכל זה חלבונים. צילמתי פעם את קרנבל הג׳וקים אך זה כל כך מגעיל שאני לא אעלה את זה פה אפשר להתעלף"

"ואם השם שלומית ברנע מוכר לכם, זאת היא שתפרה את אשת ראש הממשלה ושיגעה מדינה שלמה על פאקינג חמגשיות קוסקוס", הוסיף. יאיר נתניהו טען כי עשתה זאת "על בסיס 'נוהל' שהיא קבעה עם עצמה ועוד 2 פקידים (לא חוק!) ביום שנתניהו נכנס לתפקידו ב-2009, שאם יש מבשלת אסור לקנות חמגשיות (לא הייתה מבשלת ומי שלקח את החמגשיות זה הסלב)".