משרד החינוך על סערת הילדה והשמלה: "היה מקום לגלות גמישות"

מתחקיר שנערך בהוראת השר גלנט על האירוע שבו בת 7 אולצה להישאר בחולצה ותחתונים, עלה כי "מדובר באירוע מורכב, אך מצער ומיותר, שגרם לפגיעה רבה בתלמידה ובמשפחתה. המורה טעתה בשיקול הדעת"

זמן צפייה: 03:47

מתחקיר משרד החינוך על סערת הילדה שאולצה להישאר ללא מכנסיים בבית הספר "הס" בפתח תקווה, עלה כי "היה מקום לגלות גמישות נוכח גילה הצעיר של התלמידה ונוכח העובדה כי הפרת המשמעת לא הייתה חמורה. הצוות סבור שמדובר באירוע מורכב, אך מצער ומיותר, שגרם לפגיעה רבה בתלמידה במשפחתה, במחנכת ובבית הספר".

עוד נכתב בסיכום התחקיר כי "גם המורה נמצאת במצוקה גדולה. מדובר במורה ותיקה ומוערכת. הערכתנו היא כי המורה פעלה לא מתוך כוונה להרע, אך כפי הנראה טעתה בשיקול הדעת. האירוע מעלה צורך מערכתי לדיון ולחידוד סוגיות הקשורות בהפעלת שיקולי דעת, במידתיות וברגישות גם כשמדובר באכיפת נהלים".

על אף הדברים שנכתבו בסיכום האירוע, בהשתלשלות האירועים שתוארה בתחקיר נטען כי המחנכת "שאלה את האם, האם לתלמידה יש מכנס תחת השמלה. האם ציינה כי לילדה יש מכנסיים תחת השמלה, והיא מאשרת לתת לילדה את חולצת התלבושת של בית הספר. הילדה החליפה באופן עצמאי את הבגדים לחולצת ביה"ס וחזרה לשיעור. לדברי המחנכת, הילדה לא התלוננה ולא קיבלה תגובות שליליות על הופעתה והמשיכה את יום הלימודים כרגיל".

הילדה שנדרשה לפשוט את שמלתה ולהישאר בתחתונים בבית ספר בפתח תקווה
הילדה שנדרשה לפשוט את שמלתה ולהישאר בתחתונים בבית ספר בפתח תקווה

עוד עלה כי "התלמידה נכנסה לכיתה והתיישבה במקומה, והמחנכת לא בדקה את אורך המכנסיים שהילדה לבשה מתחת לחולצה, מפאת צנעת הפרט וכן הסתמכה על דברי האם שלילדה יש מכנסיים קצרים. בסיום היום, הגיעה האם לשער בית הספר כדי לאסוף את בתה. היא צעקה לעברה של מחנכת הכיתה וכינתה אותה בשמות גנאי. המחנכת מצידה פנתה לאם בניסיון לשוחח עמה ולהגיע לדיאלוג, אך האם סירבה".

כמו כן, צויין בתחקיר כי "לדברי המנהלת, מדובר במחנכת, חברת הנהלה ורכזת משכמה ומעלה. שמה הולך לפניה לאורך דורות, היא מבצעת את עבודתה נאמנה מתוך שליחות, מסירות ודאגה רבה לרווחת תלמידיה".