רה"מ וגנץ נפגשו בצל המתיחות בקואליציה: "האווירה הייתה טובה"

נתניהו ויו"ר כחול לבן נועדו, ובתום הפגישה הוציאו הודעה משותפת לפיה הפגישה "עסקה בקידום נושאים שונים שעל סדר היום ובהיערכות לקראת ישיבת הממשלה שתיערך בשבוע הבא"

זמן צפייה: 00:53

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורה"מ החליפי בני גנץ נפגשו היום (חמישי), ברקע המתיחות בקואליציה. בתום הפגישה הוציאו הודעה משותפת, לפיה "הפגישה התקיימה באווירה טובה ועסקה בקידום נושאים שונים שעל סדר היום ובהיערכות לקראת ישיבת הממשלה שתיערך בשבוע הבא".

הפגישה הגיעה ברקע המחלוקת שניצתה מוקדם יותר היום, לאחר שהשר דודי אמסלם הצהיר בריאיון לגלי צה"ל כי "אין מחלוקת שמנדלבליט לכאורה עבריין - שומעים את זה בהקלטות, לא צריך פרשנות או שפטים עליונים". בתגובה לדבריו, כתב שר המשפטים אבי ניסנקורן בחשבון הטוויטר שלו: "יש לי אמון מלא ביועמ"ש. שרי ממשלה רשאים להביע ביקורת עניינית, אבל מתקפות נטולות רסן הן חציית קו אדום".

בנימין נתניהו ובני גנץ בהשבעת הממשלה
בנימין נתניהו ובני גנץ בהשבעת הממשלה | צילום: חדשות 13

מתיחות נוספת בין השניים ניצתה כבר אתמול, בעקבות דבריו של גנץ שאמר כי מעון ראש הממשלה החליפי ישמש את נתניהו, וכי הוא מתכוון לגור בביתו. בתגובה לדברים נמסר מהליכוד: "המעון של ראש הממשלה החליפי לא עלה במו"מ כדרישה מצד הליכוד וראש הממשלה נתניהו". בשיחות סגורות אמר נתניהו: "גנץ מבין שזה שבוע רגיש, וההתנהגות שלו היא תקיעת אצבע בעין".

בד בבד, יועצו לשעבר של גנץ רונן צור עורר אף הוא מתח לאחר שאמר כי לא בטוח שגנץ יכהן כראש ממשלה רק בעוד שנה וחצי. אמירה זו עוררה כעס בבלפור, ובתגובה אליה נמסר: "כנראה שהחום הכבד היום בילבל את רונן צור. ממליצים לו לשתות מים קרים".