דרישות כופר באתרים שנפרצו: לאחר שהבוקר (חמישי) נודע על מתקפה של מאות אתרים בישראל בידי גורמים עוינים, מתברר שלא מדובר רק בפריצות לאתרים – אלא גם במספר סוגי כופר שמופיעים באתרי חברות שנפרצו. בחמ"ל מיוחד שהוקם זיהו שהתוקפים מחלקים את המידע במערכות החברה לפי תחומים, ודורשים עשרות אלפי דולרים לשחרור כל תחום, כך שבמצטבר הכופר עולה על 100 אלף דולרים בקלות.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

בנוסף, נמצא שיש תוקפים שדורשים כופר כפול – תחילה תמורת שחרור המידע ולאחר מכן, עבור אי הפצת וחשיפת החומרים לציבור ולמתחרים. עוד התגלה כי התקיפות מתבצעות נגד קווי הייצור עצמם במטרה לשבש תהליכי ייצור או לנסות להשתלט על שרטוטים ועל תוכניות ייצור.

עוד נחשף כי כבר ב-11 באפריל נפתחה קבוצת פייסבוק בשם "Hackers of Savior", בה יש 9 חברים – קבוצה שבה על פי החשד פעלו ההאקרים והכינו את המתקפה על השרתים בישראל.  

אף מדינה או ארגון לא קיבלו אחריות לתקיפות אך ישנן הערכות כי מדובר בגורמי חמאס או גורמים אירניים. מערך הסייבר הלאומי עדכן כי כמדי שנה, לציון "יום ירושלים האירני" וסיום הרמדאן, ובסמיכות ליום ירושלים המצוין בישראל, צפויים ניסיונות של אקטיביסטים אנטי-ישראלים לבצע פעילות מתואמת במרחב הסייבר כנגד ישראל. 

במערך הסייבר הלאומי עוד הסבירו כי התקיפות יבוצעו תחת הכותרת אופ-ג'רוזלם (#OPJerusalem) ויום ירושלים האירני. "הפעילות צפויה הייתה להתרחש השנה סביב התאריכים 14 עד 22 במאי, במטרה לנסות להשחיר את ישראל ולייצר הד תקשורתי", מסרו בהודעה הרשמית של המערך.

ההמלצה: "לא ללחוץ על קישורים לא מזוהים" 

בין האתרים שנפרצו: אתר האינטרנט של חברת באנג אנד אולפסון אלקטרוניקה, האתר של הצלם הבין-לאומי ישראל ברדוגו, האתר של ארגון 'יד לאחים' ועוד. מנכ"ל באנג אנד אולפסן, רונן ברקוביץ, אמר ל-N12: "סביב השעה 10:05 עודכנו על פריצה לאתר האינטרט שלנו, כרגע הנושא בטיפול, אם לא נצליח להתגבר על כך בדקות הקרובות נעדכן את הלקוחות בבעיה".‎

אתרי אינטרנט ישראלים תחת מתקפת סייבר
אתרי אינטרנט ישראלים תחת מתקפת סייבר

מנכ"ל תיאטרון השעה מוטי חלימי, שאתרו הותקף גם כן מסר: "אנו ממליצים לגולשים להימנע מלחיצה על קישורים לא מזוהים ועובדים במרץ כדי לתקן את נזקי התקיפה בהקדם האפשרי. לא הקורונה ובטח לא מתקפת סייבר תעצור את פעילותו הענפה של תיאטרון השעה".

רשימת 327 האתרים שידוע עד כה שנפרצו שפרסמה חברת צ'ק פוינט