משרד הבריאות יתיר התקהלות של עד 50 איש גם במבנה סגור

השר אדלשטיין הנחה את מנכ"ל משרדו לחתום על צו שיאפשר התקהלות של עשרות אנשים במבנה סגור תוך שמירה על ריחוק חברתי של שני מטרים. "אנחנו ב'עת לפתוח', אבל אסור להיכנס לשאננות"

זמן צפייה: 08:56

שר הבריאות יולי אדלשטיין הנחה היום (חמישי) את מנכ"ל משרדו, משה בר סימן טוב, לחתום על צו המתיר התקהלות של עד 50 בני אדם גם במבנים סגורים תוך שמירה על ריחוק חברתי של שני מטרים ועטיית מסכות. זאת, לאחר הערכת מצב שקיים השר עם בכירי המשרד, שבה גם עלה הצורך להתכונן לגל שני של מגפת הקורונה.

מטעמו של אדלשטיין נמסר כי "אנחנו במצב של 'עת לפתוח' אבל אסור להיכנס לשאננות. אני שב ומדגיש - המשך פתיחת המשק בהתאם למתווה משרד הבריאות תלוי בעיקר בהקפדה שלנו על כללי משרד הבריאות. בלי שיתוף הפעולה של אזרחי ישראל, נגיף הקורונה עלול להתעצם והמשק עלול להיסגר בשנית".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שיזוף עם מסכה והגבלת מתרחצים: אושר התו הסגול להפעלת מלונות

שר האוצר הכריע: ייבוא החמאה יימשך ללא הגבלה

לאחר הסערה: הילדה שהושארה בתחתונים תועבר לבית ספר אחר

שוק מחנה יהודה בירושלים בימי קורונה
שוק מחנה יהודה בירושלים בימי קורונה | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר השבוע אישרה הממשלה שורת הקלות נוספת בהגבלות משרד הבריאות, שמאפשרות שהייה בחוף הים בהתאם לכללי ה"תו הסגול" הכוללים ריחוק פיזי בין המתרחצים וקיום תפילה בבתי הכנסת. התפילה תתאפשר תחת מגבלות הכוללות עד 50 איש במבנה, תוך הקפדה על מרחק של שני מטרים בין המתפללים, עטיית מסיכות ומינוי "נאמן קורונה" לבית התפילה. ההנחיות החדשות תקפות עד לתאריך 3.6.

כמו כן, בוטל האיסור על הפעלת מוזיאון, אך התיקון לא כולל הפעלת מתקנים או מוצגים לילדים שניתן לגעת בהם. מוזיאונים יפעלו בהתאם לכללי ה"תו הסגול" הנהוגים בהפעלת מקום ציבורי ובכלל זה כניסת אדם לכל 15 מ"ר. נוסף על כך, במסגרת התיקון נקבע כי חוזר מחו"ל יוכל לצאת ממעבר הגבול לבידוד בביתו למשך 14 יום ולאחר שהתחייב בכתב שלא לנסוע בתחבורה ציבורית לביתו. יש לציין כי הציבור עדיין מתבקש להמשיך לשמור על ריחוק פיזי, עטיית מסכות ושמירה על היגיינה.

יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין
יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין | צילום: אתר הכנסת

יום לפני כן הורה שר הבריאות לאפשר את פתיחת האולמות וגני האירועים ב-14 ביוני. בכל אולם ימונה "ממונה קורונה", אשר יהיה אחראי על אכיפת ההנחיות של המשרד. רק אם אלה יתקיימו - יוכלו האולמות להיפתח.

על פי המתווה, בכל אירוע יתקיים רישום של האורחים, כך שאם בהמשך אחד מהם יתגלה כחולה קורונה, האולם ידע ליצור קשר עם כלל המשתתפים שנכחו במקום באותו ערב. עם כניסתם לאירוע, כל העובדים והאורחים יתושאלו לגבי מצבם הבריאותי ואף יעברו בדיקת חום. במשרד הבריאות הבהירו כי לא תותר כניסה למי שחום גופו יעלה על 38 מעלות.

מניין האנשים באירוע יוגבל, כאשר אולם יוכל להכיל אורחים לפי חישוב של אחד לכל 2 מ"ר. באולמות שמכילים יותר מ-200 אורחים, לא תתאפשר הזמנה של יותר מ-85% בני אדם מהמותר לפי רישיון העסק.