יוקר המחייה

השפיות נצחה: ייבוא החמאה המוזלת יימשך

שר האוצר ישראל כ"ץ הודיע כי הוא מתכוון להמשיך בייבוא החמאה המוזלת לישראל, זאת בניגוד לבקשתו של שר החקלאות החדש אלון שוסטר שביקש לבטל את הייבוא (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ הכנסת ונועם רבקין פנטון, פלאש 90)

שר האוצר ישראל כ"ץ אישר את המשך הייבוא והתחרות בענף החלב במטרה להביא להוזלת מחירי מוצרי חלב והורדת יוקר המחיה לאזרחי מדינת ישראל, זאת בניגוד לבקשתו המרגיזה של שר החקלאות אלון שוסטר.

''כפי שפעלתי למען אזרחי ישראל ברפורמת השמיים הפתוחים וברפורמה להגדלת התחרות בנמלי הים, שביצעתי למרות ההתנגדויות הרבות, ולאחר שבחנתי את כלל האפשרויות שעמדו בפני, בחרתי שוב באזרחי ישראל שמתמודדים עם יוקר המחיה והשלכות משבר הקורונה ולכן החלטתי לאפשר יבוא חופשי ללא הגבלות מס נוספות", אמר כ''ץ.

מוקדם יותר היום פנה שר החקלאות ופיתוח הכפר הנכנס, ח"כ אלון שוסטר, לשר האוצר הנכנס, ח"כ ישראל כץ, בבקשה לדון מחדש בהחלטה לפתיחה גורפת לייבוא חמאה.

הכלכלן מסביר: זו השפעת הקורונה על חיינו (כיכר השבת)

שוסטר טען כי בהתייעצות עם הגורמים המקצועיים במשרדו, ההחלטה שהתקבלה על ידי שר האוצר הקודם, עלולה לפגוע גם בצרכנים וגם ביצרנים של ענף החלב. זאת בניגוד למציאות בה היה מחסור חמור בחמאה שהסתיים "באורח פלא" רק עם פתיחת השוק לייבוא.

שוסטר כתב במכתבו, שהוא "סבור כי ישנן חלופות ראויות לפתיחה הגורפת, חלופות שתאפשרנה צריכה סדירה של תוצרת מקומית, איכותית, במחיר סביר".

הצעתו של שוסטר זכתה לביקורת ציבורית נוקבת בשל העובדה שעצירת הייבוא תביא לבסוף לעליית מחירים ולפגיעה בציבור הרחב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר