על רקע פגישת נתניהו-גנץ, המתקפה של השר על היועץ המשפטי לממשלה נמשכת: השר דודי אמסלם מהליכוד שב ותוקף היום (חמישי) את היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ומוסיף לכנותו 'עבריין לכאורה' - זאת לאחר הריאיון מחולל הסערה שהעניק הבוקר לגלי צה"ל, בו קרא כך לבכיר מערכת אכיפת החוק, במקביל לפגישתם של נתניהו וגנץ שנערכה בשעה זו, בניסיון להרגיע את הרוחות בממשלה החדשה. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות  

בהודעה משותפת שהוציאו נתניהו וגנץ בסיום פגישתם, לא צוין בה שאמירותיו של אמסלם נגד היועמ"ש הועלו בשיחה בין השניים.  "הפגישה התקיימה באווירה טובה", נאמר בהודעה. "היא עסקה בקידום נושאים שונים שעל סדר היום למען אזרחי ישראל ובהיערכות לקראת ישיבת הממשלה שתיערך בשבוע הבא".

"הפיכה- לא פחות ולא יותר!", כתב השר בעמוד הפייסבוק שלו, "אני לא מכיר עוד מדינה אחת בעולם שמייחסת שוחד לרה"מ או למאן דהוא בעקבות סיקור תקשורתי אוהד. זו בדיחה הזויה ומופרכת, אפילו לא מצחיקה". 

בנימין נתניהו ובני גנץ נשבעים לכנסת (צילום: דוברות הכנסת)
פגישה להרגעת הרוחות. נתניהו וגנץ | צילום: דוברות הכנסת

ואמסלם המשיך: "שלב ההפיכה לא נעצר, אלא הגיע לצערי עד לשערי בית המשפט. כשיפורסמו הקלטות, אולי נבין שאין מחלוקת שאביחי מנדלבליט הוא עבריין לכאורה". 

בהתייחסות להקלטות מנדלבליט-אשכנזי מפרשת הרפז, הצהיר השר אמסלם: "ראש הממשלה שגה בהחלטה הזאת ומינה את מנדלבליט אבל אני מניח שעל בסיס ההקלטות אין מחלוקת בעם ישראל שמנדלבליט הוא לכאורה עבריין. אין שאלה כזאת כבר. יש הקלטות, אנשים שמעו באוזן. לא צריך פרשנות, לא צריכים שופטים עליונים, לא צריך את כל להקת השמאל והפרשנים והפרופסורים שלה מכל הפקולטות ומכל עולם המשפט". 

שר המשפטים הנכנס אבי ניסנקורן ביקר בחריפות את דבריו של אמסלם והדגיש כי יש לו אמון מלא ביועץ המשפטי לממשלה. "שרי ממשלה רשאים להביע ביקורת עניינית, אבל מתקפות נטולות רסן הן חציית קו אדום", כתב ניסנקורן בחשבון הטוויטר.

ח"כ שלמה קרעי מהליכוד, חברו של ניסנקורן לקואליציה, תקף בתגובה את שר המשפטים מכחול לבן: "חציית קו אדום זה יועץ משפטי שקיבל ממך גם את תפקיד המבקר על עצמו ומסתתר מאחורי חומה גדולה של צווי איסור פרסום שהבטחת להמשיך ולבצר אותה. נמשיך להדהד את העובדה הזו לציבור עד שמנדלבליט יתמוך בחופש המידע גם כשזה נוגע בו ויבקש להסיר את צו איסור הפרסום או שילך הביתה".