כל מי שיצא פעם למסיבה במועדון, יודע שאחד האלמנטים הקריטיים ביותר בחיי הלילה הוא החושך. קל יותר להשתחרר כשאף אחד לא בוהה בך, אך לפעמים, כשחשוך מדי, המצב נעשה מסוכן ואנשים יכולים להיפצע. זה בדיוק מה שקרה לק' שהגיע לבלות במועדון מוכר בתל אביב וסיים עם אף ושן שבורים לאחר שנתקל בקיר זכוכית.

המקרה התרחש לפני כשמונה שנים, כשק' הגיע יחד עם חברו הטוב לבלות במועדון לילה גדול בתל אביב. השבוע בית משפט השלום בהרצליה קבע כי הבליין יפוצה על ידי המועדון ב-100 אלף שקל.

"לא ידעתי שמדובר בקיר זכוכית. זה היה לילה והמועדון חשוך גם ככה, לא היה שום שלט אזהרה", טען ק' שהגיש תביעת נזיקין בביהמ"ש באמצעות עורכת הדין קרן לנציאנו מ"לנציאנו פרייז" נגד המקום. טענתו הייתה שהמועדון התרשל בכך שלא התריע על קיומו של קיר הזכוכית. לטענתו, נגרמה לו נכות אסתטית באפו מכיוון שכתוצאה מהמקרה האף "הפך למעוות".

המועדון הכחיש בכתב ההגנה את טענותיו של ק' בנימוק שהוא נפצע במקום אחר וכעת מנסה להפיל האשמת שווא על המקום כדי לזכות בכספי פיצויים. בנוסף לכך, המועדון הביע תמיהה מדוע הבליין לא טרח לעדכן איש מעובדי המועדון או מנהליו בפציעה ובחר להגיש את התביעה רק אחרי כמה שנים. עוד ציין המועדון, כי אם יוכח שק' נפצע במועדון, הרי שזו פציעה מינורית מאוד ושהיא באשמתו שלא הבחין בקיר הזכוכית.

התובע
התובע

במהלך המסיבה ק' נעשה צמא מהריקודים ברחבה ורכש בקבוק מים מינרליים קטן בבר. הוא לא ידע שדווקא הבקבוק שעלה לו 23 שקל (כולל טיפ) יהיה זה שיזכה אותו בתביעה. מכיוון ששילם בכרטיס אשראי הוא הצליח להוכיח כי הוא נכח במקום. בנוסף להעתק החשבונית שהבליין הגיש לבית המשפט, חברו הטוב ח' הגיש הצהרה כי הוא בילה איתו במסיבה ופינה אותו לקבלת טיפול רפואי.

השופטת ליעד שגב קיבלה את טענותיו של ק', שאכן בילה במועדון בניגוד לטענות ההגנה וקבעה לו עשרה אחוזי נכות. "התובע עמד על גרסתו גם בחקירה הנגדית. לא ניסה ליצור יש מאין והשיב בכנות לשאלות", ציינה השופטת בפסק הדין. וכעת, המועדון התל אביבי ייאלץ לשלם 100 אלף שקל פיצויים לק'. אולי המקרה הזה מוכיח למה חשוב לשתות מים בלילה של מסיבה, ולא רק בגלל הפחד מהנגאובר.

עורכת הדין
עורכת הדין קרן לנציאנו מ"לנציאנו פרייז"