בימים האחרונים, פחות משבועיים לאחר חזרת גני הילדים לשגרה, התגלו כמה מקרים שבהם אנשי צוות חלו בקורונה. היום (חמישי) נסגרו גנים בתל אביב ובראשון לציון בגלל הידבקות אנשי צוות וחשש להדבקת ילדים. בעלת הגן הפרטי מתל אביב סיפרה ל-N12 כיצד התגלתה המחלה. בראשון לציון החלו בחיטוי הגן שהתרוקן ובבדיקות לילדים - גם בגנים סמוכים.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"אשת צוות בגן, אשר הגישה הצהרת בריאות תקינה, נמצאה עם חום של 37.3 ונשלחה מיד לביצוע בדיקת קורונה", סיפרה בעלת "גן סיוון" מתל אביב. לדבריה, "על אף שגורמים רפואיים הביעו זלזול ודחו את בקשותיה של אשת הצוות לביצוע הבדיקה, עירנותה ונחישותה של מנהלת הגן שלא הרפתה בעניין זה, הביאה לגילוי כי אשת הצוות נדבקה בקורונה".

בעקבות קבלת התשובה החיובית, 50 ילדים שהולכים לגנים באותו מתחם (גיל לידה עד 3) יישלחו לבידוד.  מנהלת הגן הוסיפה: "הנושא נמצא בבדיקה, כאשר הגן פועל בתיאום ועל פי הוראות משרד הבריאות. אנו נמצאים בקשר עם הצוות ועם ההורים – ונפעל בהתאם להוראות משרד הבריאות".

"הגעתי לגן והגננת הודיעה שאשת צוות שאתמול העלתה חום קבלה תשובה חיובית לקורונה", סיפר אחד ההורים ל-N12. "הגננת שלחה הרגע את כל הילדים". מדובר במתחם גדול ברחוב יהודה המכבי בתל אביב, ובו שני גנים. הבוקר התקשרו להורים לבוא באופן מיידי לקחת את הילדים ולהכניסם לבידוד.

גן ילדים בגבעתיים
"נוהל קורונה" בגני הילדים. ארכיון

עשרות ילדים נבדקים בראשון לציון: "התחיל לחץ בוואטסאפ"

בראשון לציון התגלה כי סייעת בגן העירוני "דני גיבור" חלתה. היום פורסם לראשונה בצ'אט הכתבים של N12 כי קיים חשש שגננת מהגן המקביל בראשון לציון באה במגע עם הסייעת החולה בימים האחרונים. ילדי הגן "דני גיבור" וילדים שהולכים לגנים סמוכים עברו בדיקות קורונה, בשל החשש שהסייעת באה במגע עם סייעות מגנים אחרים וילדים מגנים אחרים. מדובר ב-44 ילדים, בהם אלו שהולכים לגן הצמוד - מכיוון שהצוות התחלף בין הגנים.

אבא של אחד הילדים בגן סיפר ל-N12: "הגענו כי התחיל לחץ בכל הקבוצה של הגן בוואטסאפ. גילו שאצל הסייעת היה קורונה. הילד הגיע לעבור בדיקה של קורונה. אני לא חושש, באתי לפה רק כדי לבדוק את זה. אני לא חושב על זה שהוא נדבק כי הילד רץ ומשחק".

אביו של אחד מילדי הגן האחרים הוסיף: ,עברנו שלושה חודשים קשים בעומסים לא פשוטים. יש דאגה מכל ההורים.יש חשש רב והורים מודאגים. רוצים לקבל בדיקות וקיבלנו מהמידע כרגע שהעירייה באה מיוזמתה לעשות בדיקות. מקווה שיעשו גם לגן השני כי אני לא אהיה רגוע ושקט עד שכולם ייבדקו". 

"מקווים שיחזרו לגן לאחר החג"

ורד אבינל, מנהלת אגף קדם יסודי בעיריית ראשון לציון, סיפרה: "הבוקר קיבלנו הודעה על סייעת שלנו שאומתה כחולת קורונה ופעלנו על פי תוכנית סדורה כי נערכנו כמובן לתרחיש האפשרי הזה. מיד הוצאנו הודעה מסודרת להורים, עמדנו בקשר עם משרד הבריאות והחינוך ועם הגננת כמובן, הודענו להורים לבוא ולקחת את ילדיהם".

עוד אמרה: "נערכנו לבדיקות לכל ילדי הגן ולצוותים כבר ברגעים אלה. מהרגע שהגן התרוקן, נערך חיטוי. נפעל לפי הנחיות משרד הבריאות ואני מקווה שכל הילדים ישובו לגן מיד לאחר גן השבועות". החברה לביטחון של עיריית ראשון לציון החלה לבצע חיטוי של גן הילדים, על פי הנחיית ראש העיר רז קינסטליך.

מהעירייה נמסר: "עיריית ראשון לציון שמה את בריאות הילדים בראש מעייניה, ובהתאם פעלה מיד עם קבלת ההודעה על הסייעת שחלתה, לביצוע בדיקות מהירות לכל ילדי הגן ולצוות העובדים. בעירייה מדגישים כי הילדים מרגישים טוב ונמצאים בהשגחת הצוות עד לאחר ביצוע הבדיקות".

8 מקרי הידבקות בבי"ס ברחובות

ולא רק בגנים קיים חשש להדבקה: גם בבית הספר "נבון" ברחובות, הממוקם בשכונת "רחובות ההולנדית", התגלו כבר שמונה מקרי קורונה. ממשרד הבריאות נמסר כי מדובר בשלוש מורות, שני תלמידים, שני בני משפחה של תלמידים ובתה התינוקת של אחת המורות. 

נדנדה שנחסמה בסרט (אילוסטרציה: V.Baturin, shutterstock)
חשש להתפרצות: ילדים נשלחו לבידוד ולבדיקות | אילוסטרציה: V.Baturin, shutterstock

הנושא עלה לדיון בשירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, בראשות פרופ' סיגל סדצקי, סגנה ד"ר אודי קלינר והמפקחת הארצית האחות ליאורה ולינסקי. "עם פתיחת בתי הספר באופן מלא, משרד הבריאות עוקב אחר מצב התחלואה בקרב התלמידים וצוות המורים", ציינו.

בית ספר נבון ברחובות שנסגר בגלל אנשי צוות עם קורונ (צילום: יוסי אלוני, פלאש/90 )
בית הספר ברחובות נסגר | צילום: יוסי אלוני, פלאש/90

בעקבות המקרים, במשרד הבריאות שבו והדגישו את הכללים למניעת הידבקות: ריחוק של שני מטרים, מסכות והקפדה על הייגינה. "המשרד ממשיך במעקב ויעדכן", נמסר.