בכיר ישראלי: הרשות הפלסטינית הודיעה רשמית על ניתוק הקשרים

הגורם הבכיר סיפר כי המסר שהגיע מהרשות היה עמום - ולא ברורות משמעויותיו המעשיות. ההודעה הועברה מהשר לעניינים אזרחיים ובכירים פלסטינים נוספים למתאם פעולות הממשלה בשטחים

זמן צפייה: 01:12

בכיר ישראלי מסר היום (חמישי) לחדשות 13 כי הרשות הפלסטינית הודיעה אתמול רשמית על ניתוק הקשרים והפסקת התיאום הביטחוני – אך המסר היה עמום ולא ברורות משמעויותיו המעשיות.

המסר עבר מהשר לעניינים אזרחיים חוסיין א-שייח' ובכירים פלסטינים נוספים למתאם הפעולות בשטחים כמיל אבו-רוקון, וכלל את אותו נוסח שאבו-מאזן אמר בנאומו ביום שלישי.

עוד בחדשות 13:

מתקפת סייבר על אתרי אינטרנט ישראליים: "תתכוננו להפתעה"

אבו מאזן: "לא מחויבים עוד להסכמים עם ישראל וארה"ב"

אבו מאזן בעצרת האו''ם
אבו מאזן בעצרת האו''ם | צילום: רויטרס

ביום שלישי התייחס יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לכוונת הסיפוח הישראלית בנאום ברמאללה ואמר: "החלטנו להתנער ולא להיות מחוייבים לכל ההסכמים החתומים עם ישראל וארה"ב, כולל ההסכמים הביטחוניים".

"על ישראל החל מרגע זה לקחת אחריות ככוח כובש על השטחים הפלסטינים בהתאם לחוק הבינלאומי", המשיך. "המשמעות של סעיף הסיפוח בהסכם הקואליציוני ונאום נתניהו בטקס השבעת הממשלה הינה ביטול הסכם אוסלו וביטול כל שאר ההסכמים ביננו לבין ישראל".

עוד אמר כי "נחדש את המאבק מול ישראל על בסיס פיתרון שתי המדינות, תוך פיקוח ותיווך בינלאומי הגון, ולא אמריקני. לא נקבל את ארה"ב כמתווכת. נניף את דגל פלסטין מעל מסגד אלאקצא ומעל כנסיית המולד".