תביעה על סך למעלה ממיליון שקלים הוגשה נגד חברת אינוקים שמייצרת קורקינטים חשמליים. משפחת עמר מראשון לציון טוענת כי איבדה את ביתה אחרי שקורקינט שרכשו מהחברה התלקח וגרם לשריפה בבית שכילתה את כולו. בזמן השריפה היו בבית שישה ילדים שבנס יצאו מהאירוע עם פגיעות קלות בלבד.

"במוצאי שבת בסביבות חצות, בעלי ואני נכנסנו לחדר השינה כדי ללכת לישון", סיפרה אם המשפחה, שירי עמר, "שלוש בנותינו ישבו בסלון ועוד שלושה ילדים היו בחדרים. פתאום שמענו פיצוץ אדיר בתוך הבית. רצנו לסלון אפוף העשן ולא ראינו את הבנות שלנו. הבית בער, בעלי נכנס לתוך הלהבות, ראה שלושה זוגות רגליים ליד אדן החלון והוציא את הבנות החוצה. פתחתי את דלת הכניסה אחרי שנגעתי בעדינות במפתח כדי לוודא שהוא לא רותח, פחדתי שאשים את היד שלי והיא פשוט תימס שם. סובבתי את המפתח וסימנתי לילדים שהיו בחדרים שיש מעבר פנוי. ספרנו כדי לוודא שבאמת הוצאנו את כולם".

לדברי עמר, הקורקינט החשמלי הוא הגורם לשריפה: "הקורקינט פשוט התפוצץ. כנראה שנוצר בפנים איזשהו לחץ. הקורקינט מורכב בפנים מחלקים שנראים כמו קליעים של רובה, ברגע שהוא התפוצץ הקליעים יצאו החוצה כמו כדורי אש. בכל פינה שהם נגעו בה הם הדליקו אש. השריפה נגרמה בוודאות מהקורקינט, בדקו את זה גם מהנדס חשמל וגם אנשי כיבוי האש שנתנו חוות דעת. אין מחלוקת בעניין".

הקורקינט היה בטעינה בחשמל?
"לא. מדובר בקורקינט חדש, בן שבועיים. במוצאי שבת דיווחנו לחברה שיש תקלה בקורקינט, הוא לא הניע. יצר איתנו קשר אחד הדרגים היותר בכירים בחברה ותיאם איסוף ליום ראשון. אף אחד לא תיאר לעצמו שדבר כזה יתרחש".

הצלחתם להציל משהו מהבית?
"כלום. אלבומי תמונות וחיים שלמים פשוט נמחקו. שנה אנחנו נודדים עם טרולי מבית לבית, עברה עלינו שנה מאוד קשה. זה ממש כמו פיגוע בתוך הבית וזה יכול לקרות בכל מקום ולסכן המון אנשים. אותו תרחיש יכול לקרות מחר בקרון של רכבת או בתוך אוטובוס".

הקורקינט החשמלי התלקח והדירה נשרפה EXT (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , באדיבות ספורט 1)
בני המשפחה פונו לבית החולים | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , באדיבות ספורט 1

יוסי בלוט, סמנכ"ל אינוקים העולמית, סירב להתייחס לפרטי המקרה הספציפי: "לא באתי כדי להתעמת עם משפחת עמר. יש במקרה מהסוג הזה גם את הגורם האנושי. לא אכנס לטענה הספציפית. כואב לנו מאוד על מה שקרה למשפחת עמר, אנחנו לא נוטשים אותם ועמדנו לצידם מההתחלה. אנחנו חברה בינלאומית עם מאות אלפי קורקינטים בחוץ, אנחנו עומדים בסטנדרטים הכי גבוהים של הבטיחות. אנחנו פועלים באחריות ויש מאחורינו חברת ביטוח. אנחנו משתפים איתם פעולה ונשמח אם האמת תצא לאור".

ומה האמת לדעתך?
"לא מתכוון להגיד, אני לא רוצה להביך אף אחד. אני רוצה לספר איך להימנע ממקרים מהסוג הזה. דבר ראשון, אם יש תקלה במכשיר חשמלי, בוודאי מכשיר חשמלי שמשלב סוללות ליתיום, לא פותחים אותו לבד אלא שמים אותו בצד ולא נוגעים. דבר שני, יש לצערי נושא נפוץ מאוד בישראל שאנשים רוכשים מטענים חזקים שלא מאושרים על ידי מכון התקנים או על ידי היצרן, הם מחברים אותו באופן לא נכון וזה מה שגורם לרוב השריפות. דבר שלישי, יש הוראות מאוד ברורות לגבי טיפול בקורקינטים נטענים וסוללות ליתיום בתוך דירות מגורים. לא טוענים בתוך דירות מגורים ובוודאי שלא בקרבת ילדים שישנים בחדר השינה".

עורך הדין קובי קפלינסקי שמייצג את משפחת עמר מסר בתגובה: "הקורקינט הספציפי הזה כבר היה עם תקלה ולמעשה בבוקר אותו יום שבו אירעה השריפה הייתה אמורה חברת הקורקינט לבוא ולאסוף אותו ולבצע תיקון נוסף בקורקינט. חברת הקורקינט בדקה את הדירה ומרשיי ציפו שהם יקחו אחריות על האירוע, ישלמו להם פיצויים ולא יצטרכו למצות איתם את הדין בבית משפט".