"שיקולים פרסונליים"

השר אריה דרעי: 'לציונות הדתית אין הנהגה רוחנית ברורה'

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, משיב אש לבכירי 'ימינה' וטוען: הם עברו הרבה תהפוכות וגרמו להפלת ממשלת הימין: "אין הנהגה רוחנית ברורה" • וגם: מבהיר שוב את דבריו בראיון ל'כיכר השבת' (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
השר אריה דרעי (צילום: כיכר השבת)

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, משיב אש לבכירי 'ימינה' המאשימים אותו בכך שלא נלחם שייכנסו לקואליציה וטוען: הם עברו הרבה תהפוכות וגרמו להפלת ממשלת הימין: "אין הנהגה רוחנית ברורה".

"אני רוצה לעשות סדר בכל הנושא הזה", אמר דרעי בשיחה עם 'הדרך': "מפלגת ימינה על כל מרכיביה עברו בשנה וחצי האחרונות הרבה תהפוכות. בתחילה הם פירקו את הבית היהודי ורצו לבד, זה מה שגרם לצערנו הרב שלא יכולנו להקים ממשלה מיד אחרי הבחירות הראשונות בחודש ניסן".

"אם הם היו מתאחדים לרשימה אחת ולא זורקים כעט שבעה מנדטים של ממבעי ימין לפח היו לנו כבר אז 61 מנדטים גם בלי ליברמן והיינו מקימים ממשלת ימין יציבה וחזקה", האשים דרעי.

יו"ר ש"ס יצא במתקפה חריפה: "הם החליטו להתפצל ולרות לבד, וזה הרי לא נעשה מאיזו אידאולוגיה, אלא משיקולים פרסונליים, ככה זה כשאין הנהגה רוחנית ברורה, וכל אחד יכול לעשות מה שהוא רוצה".

אריה דרעי קורא לחשבון נפש חרדי

השר דרעי התייחס לסערת דבריו, בראיון הבלעדי ל'כיכר השבת', כשקרא לחשבון נפש פנימי בעקבות התחלואה הגדולה בקורונה בתוך בציבור החרדי: "דיברתי על כך שאנחנו, הציבור החרדי, בני התורה, צריכים לעשות חשבון נפש בנושא של קורונה, והיו מי שלא הבינו למה התכוונתי וחשבו שאני 'מאשים' את הציבור החרדי חלילה.

"אנחנו מאמינים שהקב"ה מדבר אלינו, כל מה שקורה בעולם זה עבור עם ישראל ובפרט עבור שומי התורה ובני התורה. בוודאי שבאירוע היסטורי בסדר גודל כזה, הקב"ה מעביר לנו מסר ואנחנו צריכים להבין מה ה' אומר לנו, ובוודאי שעלינו יש תביעה גדולה יותר.

"עם מי הקב"ה מדבר? עם הסינים? עם מי שמבין את השפה שלו, איתנו, זה יסוד שאמר החפץ חיים, ולזה התכוונתי, שאנחנו צריכים לעשות חשבון נפש ולהבין מה ה' אלוקינו שואל מעימנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר