במשטרה מעריכים: החשוד ברצח זוגתו בר"ג תכנן לפגוע בעוד אנשים

עמית אלמוג, שנעצר בחשד לרצח מאיה וישניאק, טען בחקירתו כי שמע קולות שאמרו לו לעשות זאת. כעת, עולה כי אלמוג תכנן לצאת למסע תקיפות של אנשים אחרים - והדבר נמנע בשל הגעת המשטרה למקום

זמן צפייה: 03:40

לאחר שעמית אלמוג נעצר בחשד שרצח את בת זוגו מאיה, כעת במשטרה חושדים שאלמוג תכנן פגיעות נוספות. על פי החשד, אלמוג תכנן לצאת למסע של תקיפות של אנשים אחרים שזהותם לא ידועה - והדבר הזה נמנע לאחר שהשוטרים הגיעו לביתו.

כמו כן, לאחר שפורסם לראשונה בחדשות 13 כי הצעיר מסר את גרסתו לשוטרים לפיה הוא שמע קולות שאמרו לו לרצוח את חברתו, כעת עולה שהוא טען גרסה נוספת בפני החוקרים, לפיה הוא תכנן להרוג את חברתו וגם את אמא שלו ממזמן. ייתכן שגרסה זו מסבירה את הבקשה של עורכת הדין שלו לקבל אבחנה של פסיכיאטר מטעם ההגנה – בקשה שנענתה באופן תקדימי.

מאיה וישנייק, שנרצחה ע''י בן זוגה באורנית
מאיה וישנייק, שנרצחה ע''י בן זוגה באורנית | צילום: באדיבות המשפחה

בתחילת שבוע הבא, יסתיימו ימי השבעה על מאיה וישניאק, ועם כל יום שחולף, בני משפחתה מתחילים להפנים את האסון שקרה להם. רחל רינת היילינג, סבתה של מאיה, סיפרה לחדשות 13 על התחושות: "אנחנו מרגישים כאילו באמת התרסק לנו רימון בבטן. יש חור ענק". מאיה, שרק לאחרונה השתחררה מצה"ל, חלמה כמו כל צעירה בגילה על הטיול הגדול שאחרי הצבא ואחרי חצי שנה במזרח הרחוק תכננה טיול נוסף לדרום אמריקה ובינתיים נרשמה ללימודים באוניברסיטה.

כאמור, היום התבשרה משפחתה של מאיה כי בית המשפט התיר באופן חריג ביותר לעשות אבחון פסיכיאטרי פרטי לעמית אלמוג, בן זוגה החשוד ברציחתה. עו"ד אורית אוחיון, המייצגת את אלמוג, אמרה כי הוא "ילד טוב, בחור רגיש, בחור שיש לו מצב נפשי מורכב ואנחנו, באמת זאת הפנייה שלנו, לברר את הנסיבות". משפחתה של מאיה לא הייתה מודעת לחיכוכים או מריבות בינה לבין אלמוג, והמעשה הנורא תפס אותם בהפתעה מוחלטת.

כעת הם רק מקווים שמאיה תהיה הקורבן האחרון של אלימות מצד בן זוג אבל בסתר לבם יודעים שהרצח הבא של אישה בישראל הוא רק עניין של זמן. סבתה של מאיה התייחסה לנושא: "בגדול, הנשים הן הקורבן, ואם לא נהיה שם כולנו, נשים וגברים וכולם, כדי לומר, 'בואו נתבונן על המציאות כמו שהיא, לא נייפה אותה ולא נכער אותה', יכול להיות שנצליח לראות דברים שלא ראינו אותם קודם".