סכנת כריות האוויר: סימני השאלה סביב התאונה שבה מתה שירלי כהן

בת ה-37 הייתה בדרכה הביתה כשהתנגשה קלות ברכב שלפניה. עדויות מהמקום ותיעוד הזירה מחזקים את החשד כי כשל טכני בכרית האוויר - הוא שהביא למותה. "דבר שאמור להגן, לקח ממנה את החיים"

זמן צפייה: 05:31

סימני שאלה רבים מצטברים סביב התאונה שגרמה למותה של שירלי כהן בירושלים בשבוע שעבר. עדויות חדשות ותיעוד מהזירה שהגיעו לידי חדשות 13, מחזקים את החשד כי כשל טכני בכרית האוויר – הוא שהוביל לתוצאה הקטלנית. זירת התאונה בשכונת גילה נראית כמו התנגשות קטנה בין מכוניות, שלכל היותר מצריכה החלפת פרטי ביטוחים ורישיונות בין הנהגים. אבל מהדיווח למגן דוד אדום עולה כי מדובר בתאונה קטלנית הרבה יותר. עד הראייה אמר למוקד מד"א: "אני צריך אמבולנס, דחוף דחוף דחוף. תאונת דרכים בין שני רכבים, היא לא בהרכה. יש מלא דם באוטו, נראה לי חטפה מכה בראש".

שירלי כהן, בת 37, כבר כמעט הגיעה הביתה כשהיא התנגשה מאחור במכונית אחרת, על פי עדויות מהזירה - במהירות איטית יחסית. אבל אז נשמע פיצוץ חזק, וכשהפרמדיקים הגיעו לשטח הם מצאו אותה במצב קשה מאוד. אלחי סופר, פרמדיק מד"א שהגיע לזירה, סיפר כי "כשאתה מגיע לזירה כזאת אתה מסתכל ואומר שזה כנראה יהיה איזשהו נפגע קל. חומרת הפציעה העלתה לנו שאלות, האם יש איזשהו גורם שפספסנו?". אחרי שבוע בבית החולים שערי צדק שירלי מתה מפצעיה. משפחתה נותרה לא רק עם כאב, אלא עם הרבה סימני שאלה.

מכוניתה של שירלי כהן לאחר התאונה
מכוניתה של שירלי כהן לאחר התאונה | צילום: חדשות 13

החשד שנבדק במשטרה הוא כשל בכרית האוויר. לא ברור למה היא נפתחה בעקבות התנגשות קטנה, לכאורה, ולא ברור מדוע בפנים המכונית נמצאו שברים ורסיסים שעפו לכל עבר. דוד נמרי, מומחה רכב שנשכר ע"י יבואנית המכוניות לחקור את המקרה, ציין כי "לא ברור לי מה קרה פה. אני לא מכיר מראה כזה". לפני כמעט ארבע שנים נחשף בחדשות 13 הסיפור של סרן יותם ויסברג ז"ל, קצין בחיל הים. הנסיבות דומות באופן מטריד לאלה של התאונה בשבוע שעבר: התנגשות קלה, כרית אוויר שהתפוצצה, והמון סימני שאלה. רגעים אחרי שידור הכתבה אז הגיעו שני מקרים נוספים שבהם הנהגים נפצעו אך שרדו בפיצוץ כרית האוויר.

רצף העדויות הוביל לחקירה מיוחדת של המשטרה ומשרד התחבורה בשיתוף חברת "טויוטה". חלפו כמה שנים, את העולם עדיין מעסיקה פרשת כריות אוויר גדולה אף יותר של יצרנית יפנית בשם "טקאטה" שכריות האוויר שלה מותקנות בדגמים רבים של מכוניות וכבר גרמו למוות ולפציעות רבות ברחבי העולם. שירלי שילמה בחייה על מה שנראה כמו תקלה חמורה שלא אמורה לקרות. רונן כהן, אחיה: "איך קורה שדבר כזה שבא ואמור להגן עלינו, על אחותי האהובה, ולוקח ממנה את החיים. זה הזוי, זה סיפור רע. זה סיוט".