מחדל אבטחה: כמה קל להיכנס עם נשק לבתי החולים? • תחקיר

אחרי התקרית שבה אזרח חמוש בסכין נורה לאחר שדקר מאבטח בשיבא, ביקשנו לבדוק את רמת האבטחה במוסדות רפואיים אחרים. בחלקם הבידוק היה לקוי, ובאחרים - כלל לא הוצבו מאבטחים בכניסות

זמן צפייה: 06:42

לפני שבוע נכנס מוסטפא יונס לבית החולים שיבא כשהוא חמוש בסכין. הוא שלף אותו כמה פעמים בתוך שטח המוסד הרפואי עד שנורה למוות לאחר שדקר את אחד המאבטחים במקום. בתחקיר הבא ביקשנו לבדוק עד כמה קל להכניס נשק לתוך בית חולים בישראל?

לצורך הבדיקה רכש תחקירן חדשות 13 סכין קצבים ואקדח דמה. כלי הנשק הונחו במרכז התיק - בלי להסתיר או להחביא אותם באופן מתוחכם, כך שלכאורה המאבטח אמור לשלוח את היד ולמצוא את הנשק די בקלות. בתי החולים שנבדקו היו הלל יפה שבחדרה, שערי צדק שבירושלים, וולפסון שבחולון וכן שיבא שבתל השומר.

בהלל יפה ובוולפסון, הכניסות כלל לא היו מאוישות במאבטחים. בשערי צדק אומנם היו מאבטחים ואמצעי בידוק - אלא שהבדיקה הייתה רשלנית במיוחד והתחקירן הצליח להיכנס עם כלי הנשק שבתיקו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רה"מ לחמינאי: מי שמאיים על ישראל בהשמדה ימצא עצמו בסכנה דומה

צרפת: פועלים עם מדינות נוספות כדי למנוע מישראל סיפוח חלקי

בקשת נתניהו נדחתה: מחויב להתייצב לפתיחת משפטו ביום ראשון

עד כמה קל להכניס נשק לבתי חולים?
עד כמה קל להכניס נשק לבתי חולים? | צילום: חדשות 13

שבוע לאחר האירוע החמור ציפינו שבבית החולים שיבא מערך האבטחה יהיה דרוך וערני במיוחד. אולם, שם הם עדיין חוששים מאויב מסוג אחר - הקורונה. בשיבא לא בדקו את הגוף או התיק של התחקירן, אלא רק שאלו אותו לגבי מצבו הבריאותי.

מערך האבטחה הוא באחריות בית החולים עצמו ובהתאם להנחיות ופיקוח המשטרה. זה לא שלא מצאו את האקדח - אלא אף אחד לא חיפש אותו. כשמערכת הבריאות והמשטרה עסוקות בחודשים האחרונים באופן אינטנסיבי במיגור נגיף קורונה, נדמה ששכחו כאן שבמדינת ישראל יש גם כמה איומים נוספים.

אירוע דקירה בכניסה לבית החולים שיבא
אירוע דקירה בכניסה לבית החולים שיבא | צילום: מיכאל חן תיעוד מבצעי איחוד הצלה

תגובת משטרה ישראל: "פנו לבתי החולים האמונים על סידורי האבטחה בשטחם ולמשרד הבריאות - האמון על בתי החולים".

בבתי החולים וולפסון ובשערי צדק מסרו שיבדקו את עצמם בעקבות ממצאי התחקיר.