ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"לא נוכל לשבת בממשלה"

יו"ר ש"ס דרעי רומז על הסכמות עם 'כחול לבן' לחוק עוקף בג"צ

שלושה ימים לאחר השבעת הממשלה הרחבה בתולדות המדינה, יו"ר ש"ס השר דרעי שהיה המתווך העיקרי שהוביל את מהלך האחדות, מבהיר כי במידה וחוק הגיוס ייפסל בבג"צ יחוקק חוק עוקף בג"צ - פסקת ההתגברות | לדבריו גם אנשי 'כחול לבן' יתנו הסכמה שבשתיקה למהלך

יו"ר ש"ס דרעי רומז על הסכמות עם 'כחול לבן' לחוק עוקף בג"צ
דרעי גנץ ואשכנזי צילום: פלאש 90

הממשלה יצאה לדרכה בתחילת השבוע, לצד חשש כבד בסיעות החרדיות למקרה בו בג"צ יפסול את חוק הגיוס ולא תהיה האפשרות הפוליטית לחוקק חוק עוקף בג"צ או את פסקת ההתגברות, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי שהיה מתווך עיקרי בגיבוש ממשלת האחדות דורש סיכומים שקטים לפתרון אפשרי.

בראיון שהעניק לביטאון ש"ס 'הדרך', התייחס יו"ר ש"ס השר אריה דרעי לחוק פסקת ההתגברות שלא נכנס להסכמים הקואליציוניים בעקבות התנגדות סיעת 'כחול לבן' והסביר, "מבחינת כחול לבן זה היה כבר יותר ממה שהם היו יכולים לקבל ולהציג לציבור. אבל אני חייב לומר מדובר באנשים מאוד נבונים, שמבינים את העניין, גנץ, אשכנזי, ניסנקורן ואחרים", הוסיף דרעי ורמז על הסיכומים שקטים למקרה של פסילת חוק הגיוס, "אנחנו מדברים בתקופה האחרונה והם יודעים היטב מה יקרה אם בג"ץ יתערב".

דרעי אומר בראיון כי "הם יודעים שאנחנו לא מוליכים אותם שולל, ואם תהיה התערבות של בג"ץ, אם החוק להסדרת מעמד בני הישיבות יבוטל, אנחנו לא נוכל לשבת בממשלה אם לא ימצא פתרון ראוי", כשהוא מוסיף לרמוז, "אבל הם (כחול לבן א.ק.) אומרים בא לא נקדים את המאוחר ומקווים שבג"ץ יבין שהוא לא יכול להמשיך ולהתערב בצורה בוטה כ"כ בעבודת הממשלה והכנסת".

בנוסף אומר השר דרעי בראיון ל'הדרך', "אני מאמין שאם בג"ץ לא יתערב בנושאים שעומדים על הפרק, אנחנו נוכל לעבוד יחד ולמלא את הקדנציה בהצלחה. אני רואה בתקופה האחרונה שיש לנו הרבה מאוד הבנה עם כחול לבן, הם באים בגישה מכבדת מאוד לדת, לסטטוס קוו, ברגע שהם נפרדו מלפיד וליברמן, אתה רואה שזו גישה אחרת לחלוטין. אבל אנחנו לא לבד, יש גם את בג"ץ, הם לא אמרו את המילה האחרונה בנושא נתניהו, בנושא ההסכמים הקואליציוניים, במעמד בני הישיבות וכו'".

אריה דרעי עיתון הדרך חוק הגיוס מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד