י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לאחר עתירה נגדו

היועמ"ש מגיב לבג"צ: לא מיניתי את עצמי למ"מ פרקליט המדינה

אחרי שהוגשה עתירה לבג"צ נגד היועמ"ש אביחי למנדלבליט על כך שבניגוד לחוק מינה את עצמו למ"מ פרקליט המדינה, הוא שיגר את תגובתו לבג"צ לקראת הדיון בעניין | ההערכה היא כי בג"צ יקבל את תשובתו וידחה העתירה 

היועמ"ש מגיב לבג"צ: לא מיניתי את עצמי למ"מ פרקליט המדינה
אביחי מנדלבליט צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה עו"ד אביחי מנדלבליט הגיש לבג"ץ את תגובתו לעתירה נגד החלטתו כביכול למנות עצמו לממלא-מקום פרקליט המדינה.

בתגובה מובהר, כי היועמ"ש לא מינה את עצמו לתפקיד ממלא-מקום פרקליט המדינה כלל ועיקר, ולדברי באי כוחו של היועמ"ש, "לו העותרת היתה פונה כמתחייב בטרם הגשת העתירה, היה ניתן להעמידה על כך, כפי שכבר הובהר במכתבו של היועמ"ש לנציב שירות המדינה כי "אין מדובר בשום פנים ואופן במינוי לתפקיד ממלא-מקום פרקליט המדינה ע"י היועץ המשפטי לממשלה, והצגת הדברים בצורה כזו היא שגויה".

בתגובה מוסבר, כי משפקעה כהונתו של מ"מ פרקליט המדינה ביום 2.5.20, נותרה המשרה בלתי מאוישת. במצב דברים זה, הודיע היועמ"ש להנהלת הפרקליטות כי עד למינוי פרקליט מדינה, יש לפעול בדומה לפתרון הביניים שיושם בפרק הזמן שלאחר סיום כהונתו של פרקליט המדינה הקודם, עו"ד שי ניצן, ביום 16.12.19, ועד למינויו של עו"ד דן אלדד כממלא-מקום ביום 2.2.20. פתרון ביניים זה נובע מכך שמרבית סמכויותיו של פרקליט המדינה מקורן מלכתחילה בסמכויותיו של היועמ"ש, ולכן בהיעדרו של פרקליט מדינה קבוע או ממלא מקום לפרקליט המדינה, חוזרות סמכויות אלו באופן אוטומטי לידי היועמ"ש.
 
עוד צוין בתגובה, כי פרקליט המדינה וכל הפרקליטים בפרקליטות המדינה הם באי-כוחו של היועץ המשפטי לממשלה; קרי, הם פועלים מכוחו של היועץ המשפטי לממשלה וכפופים לו מקצועית.

ההערכה כי בג"צ יקבל את תשובתו של מנדלבליט וידחה את העתירה נגדו.

עתירה לבגץ אביחי מנדלבליט פרקליט המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד