פילוג פנימי

הסערה באלעד: פיצול בש"ס ומחלוקת על שליטה במוסדות

העיר אלעד ממשיכה לייצר כותרות פוליטיות, והערב - סביב סיעת ש"ס המקומית, שהתפצלה בהצבעה על האיסור להקמת מוסד חינוך חדש • 'כיכר השבת' עם הדרמה המקומית החדשה (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: אלי קובין ופלאש 90)

העיר שלא מפסיקה לייצר כותרות – אלעד, נכנסה בימים האחרונים לסחרור מחודש. ראש העיר ישראל פרוש שהצליח להכניס את סיעת ש"ס לקואליציה למרות שלא תמכה בו. נקלע למריבות ענק בתוך ש"ס המפוצלת, ואף החליט לתפוס צד. 'כיכר השבת' יצא לשוחח עם המעורבים בדבר והלביא בפניכם את הסיפור המלא.

נחזור לנושאים הפוליטיים, אך תחילה להתרחשות האחרונה שהציתה את האש בעיר שידעה לא מעט מחלוקות וסערות.

הרב הספרדי של העיר הגאון רבי מרדכי מלכה מחזיק תחתיו מוסדות רבים לציבור הספרדי הנמצאים בניהולו של בנו אבי מלכה. מי שמחזיק מולו במוסדות הכוללים בית ספר, ישיבה קטנה, בית כנסת ועוד הוא הרב אלישיב קוביוף.

בחודשים האחרונים פתח הרב קוביוף הרשמה לבית ספר ספרדי חדש. אלא שעם פתיחת הרישום הביעו רבנים ואישי ציבור, בעיקר כאלו המזוהים עם הרב מלכה, התנגדות לפתיחת המוסדות.

גורמים בש"ס המזוהים עם מוסדותיו של הרב קוביוף, טוענים בשיחה עם 'כיכר השבת' כי התנגדות הרב מלכה לפתיחת מוסדות חדשים עד כדי מכתב עליו חתום אף הרב האשכנזי של העיר, היא מחשש שמוסדות חדשים יפגעו בטיב מוסדותיו של הרב מלכה.

כבר בתחילת השנה בחודש חשוון הוציאו חלק מחברי מועצת העיר מטעם ש"ס מכתב המגבה את דרישת הרב מלכה. חברי המועצה יונתן אליאס, אליהו קרעי ובן ציון סימן טוב כתבו אז: "כנציגי ש"ס אנו מתנגדים לפתיחת בית הספר מתוך טובת העיר".

הם נימקו את התנגדותם לפתיחת מוסדות חדשים: "ככל שאין איכלוס של תושבים חדשים בעיר וניכר הצמצום ברישום יותר ויותר. יש התמודדות קשה עם הרישום בכל שנה מחדש".

אלא שהערב (רביעי) הפילוג בש"ס יצא לאור באופן רשמי. במהלך ישיבת המועצה שהתקיימה בעיר. העלה ראש העיר ישראל פרוש את ההצעה להתנגד להקמת מוסדות חדשים בראשם עומד הרב קוביוף.

ההצעה עברה ברוב גדול – כאשר למרבה התדהמה שלושה נציגים מש"ס הצביעו עם ראש העיר פרוש – נגד הקמת המוסדות, ואילו יו"ר ש"ס וסגן ראש העיר יהודה בוטבול יחד עם נציג נוסף יצאו מהחדר בעת ההצבעה.

יודעי דבר סיפרו ל'כיכר השבת' כי לא מדובר בפילוג בש"ס, אלא בהתנהלות נגד דעתו של נשיא מועצת חכמי התורה הגאון רבי שלום כהן שתמך בהקמת המוסדות החדשים לצד חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני.

הגורמים מוסיפים ל'כיכר השבת' ואומרים: "התרענו בפני יו"ר ש"ס יהודה בוטבול, כי כניסה לקואליציה של ישראל פרוש פירושה פיצול ופילוג הסיעה מבפנים, בדיוק כמו שקרה ב'דגל התורה'. כאשר דגל התורה הרשמית לא תמכה בפרוש – והאופוזיציה של המפלגה נכנסה ופעלה שלא על דעת הנהגת המפלגה הארצית".

ראש העיר אלעד בראיון ל'כיכר' (צילום: כיכר השבת)

כך או כך הגורמים מספרים ל'כיכר השבת' כי המניעים של פרוש וחברי המועצה שהתנגדו לפתיחת המוסדות החדשים אינה מגיעה ממניעים טהורים. לדבריהם, "לאחר שהבינו בסביבת הרב מלכה שהמוסדות של הרב קוביוף עלולים לרשום את הבנות האיכותיות של העיר למוסדותיהם, הם החליטו להקדיש מלחמה נגד פתיחת המוסדות".

חברי המועצה מש"ס שהתפלגו והצביעו נגד הקמת המוסדות טענו מנגד: "קיבלנו הוראה מפורשת מרב העיר הספרדי לתמוך בעמדת הרבנים, מנגד ביקשנו מיו"ר הסיעה המקומית בוטבול להביא מכתב תמיכה לעמדתו מרבני התנועה או ממנהיגיה הפוליטיים. ועד לרגע זה לא קיבלנו כזה דבר. טבעי שנשמע לבקשתם של רבני העיר".

גורמים בעיריית אלעד המקורבים לראש העיר ישראל פרוש אומרים בתגובה ל'כיכר השבת': "מי שמפלג את העיר הוא בוטבול, שפועל נגד רבני העיר, נגד מנהלי המוסדות, ונגד חבריו לסיעה שכולם ביקשו כבר חצי שנה לא לאשר פתיחת עוד מוסד חינוכי שיזיק לאחרים".

פנינו למנהל המוסדות של הרב מלכה, אבי מלכה שסירב להגיב לידיעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר