המורה שהשאירה תלמידה בתחתונים: "אמה אמרה שיש לה מכנסיים"

המורה התייחסה לסערה סביב המקרה ואמרה כי "הילדה לא הראתה סימני מצוקה. ילדה נבונה - יודעת את קוד הלבוש של בית הספר". אמה סיפרה: "הייתי בשוק שהיא כמעט ערומה, התחלתי לצעוק"

זמן צפייה: 03:47

המורה שהורתה לתלמידה בכיתתה להחליף בגדים והותירה את הילדה בחולצה ותחתונים בלבד מגיבה לסערה. היא טוענת כי "התקשרתי לאמא היא אמרה שיש לה מכנסיים מתחת לשמלה הילדה הגיעה חזרה לכיתה עם החולצה, השיעור המשיך כרגיל, הילדה לא הראתה מצוקה. ילדה נבונה, יודעת את קוד הלבוש של בית הספר. הבינה באופן מיידי שהשמלה לא מתאימה".

"כשהילדה סיימה את בית הספר היא יצאה לשער כדי לפגוש את האם", סיפרה, "האם חיכתה לה בשער וכשראתה את הילדה החלה בצעקות רמות. כשראיתי שיש צעקות הסתכלתי סביבי לא הבנתי במי מדובר. ניגשתי לשער וניסיתי לשוחח בצורה נעימה, אך האם החזיקה בחוזקה את הילדה וצעקה עלי".

אמה של הילדה סיפרה לחדשות 13 על התקרית: "לקחתי את הילדה והייתי בשוק שהיא כמעט ערומה, והתחלתי לצעוק. ראיתי שהיא בשוק והיא מתחילה לבכות. היא אל רוצה לדבר על המקרה הזה, היא לא רוצה ללכת לבית הספר, היא אמרה שהפילו, והתעללו, והילדים ממש צחקו".

הילדה שנדרשה לפשוט את שמלתה ולהישאר בתחתונים בבית ספר בפתח תקווה
הילדה שנדרשה לפשוט את שמלתה ולהישאר בתחתונים בבית ספר בפתח תקווה

בתוך כך, מועצת התלמידים והנוער הארצית קראה למנהלי בתי הספר: "שבו עם נציגי התלמידים וקבעו יחדיו את קוד הלבוש הבית ספרי".

"לאורך השנים אנו רואים אפלייה ברורה בקוד הלבוש הבית ספרי כלפי תלמידים ותלמידות", טענו, "לא ייתכן כי בחלק מבתי הספר קיים אי שוויון ברור בין תלמידות לתלמידים וכתוצאה מכך תלמידים מורשים להיכנס במכנסיים מעל גובה הברך בעוד התלמידות לא מוכנסות ונאלצות להישאר מחוץ לשטח בית הספר עד להחלפת לבוש".

מוקדם יותר היום, שר החינוך יואב גלנט על קיום תחקיר בעקבות המקרה. בהודעה מטעם משרד החינוך נכתב כי "הקפדה על נורמות ערכיות ועל בטחונם של התלמידים יהיו נר לרגלי מערכת החינוך. הצגת מסקנות התחקיר יוצגו בפני מנכ"ל המשרד לשם מניעת מקרים דומים בעתיד".

המקרה הפך לוויראלי אתמול, לאחר שחברה של אם הילדה פרסמה ברשתות החברתיות את הסיפור המלא. לדבריה, האם שלחה את בתה בשמלה בגלל גל החום הקיצוני שפקד את ישראל בשבוע האחרון. "המורה לא אהבה את השמלה, בגלל שהיא הייתה ללא שרוולים", כתבה החברה בפוסט בפייסבוק. "כל הכיתה צחקה על הילדה - אתם יכולים לדמיין כיצד זה עבור ילד לעמוד מול כל כיתתו בחולצה ותחתונים?".