הנופש הקרוב שלנו כנראה לא יהיה דומה לשום דבר שהכרנו: כבר בשבוע הבא יורשו המלונות לפתוח מחדש את שעריהם. הבילוי בבריכת השחייה, ארוחת הבוקר במלון, ואפילו ההופעות - יהיו תחת מגבלות מחמירות. כך זה יעבוד.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

ניקח לדוגמא מלון גדול באילת. כעת, לרגל פתיחתו המחודשת, יש הערכה שבחג שבועות התפוסה במלון תהיה מלאה לחלוטין, תחת ההגבלות כמובן.

שגרת הקורונה במלון

כמו בכל חופשה, פותחים את היום עם ארוחת בוקר. בחדר האוכל במלון לא יהיה בופה, בניגוד למראות המוכרים: אסור יהיה לגעת בכלי ההגשה, ואת האוכל ישימו עבורכם בצלחת. המרחק בין השולחנות יהיה מטר וחצי. ובתורים לאוכל צריך לשמור על מרחק של שני מטרים.

רוב חדרי האוכל במלונות גדולים מספיק כדי שלא תהיה בעיה בשמירת המרחק. עם זאת, אם מספר האנשים שיכולים להיכנס יירד, ויהיו בחוץ תורים - אז גם שעות הפעילות של ארוחת הבוקר יורחבו.

מלון מצודת דוד - חדר אוכל (צילום: עמית גירון,  יחסי ציבור )
חדר אוכל במלון, ארכיון | צילום: עמית גירון, יחסי ציבור

ומה עם פעילויות ובידור? יכול מאד להיות שיהיו הופעות במלונות. התוכנית, נכון לעכשיו, היא להושיב את האורחים בשולחנות במרחק של מטר וחצי זה מזה - כמו במסעדה - וכך לקיים את ההופעה. לא תהיה רחבת ריקודים והישיבה בשולחנות תהיה רק בקבוצות הקבועות של המשפחות.

אבל גולת הכותרת כמובן, בכל חופשה במלון, היא הבריכה וגם בה יש הגבלות חדשות. ניקח בריכה ממוצעת במלון, 25 מטרים על 12.5 מטרים. ההנחיות קובעות: אדם אחד לכל 6 מטרים רבועים. כלומר, בבריכה כזאת יוכלו להיכנס עד 50 איש. בשגרה, בריכה כזאת מכילה בקלות 100 רוחצים.

כלומר, מדובר בהגבלה משמעותית של כמות המתרחצים. נוסף על כך, יהיה אסור להכניס משחקים ומתנפחים למים וגם לא תוכלו לאכול על שפת הבריכה. יהיו סדרנים ומצילים שיגבילו את הכניסה לבריכה ולמים - וידאגו שההנחיות האלה נשמרות.