ד"ר ולדימיר זנקו, הרופא שהמליץ לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ לקחת את תרופת ההידרוכלורוקווין למלריה, נגד הקורונה, התראיין היום (רביעי) ב"שש עם עוד בן עמי" וענה לטענות, לפיהן השימוש בתרופה מסוכן ולא הוכח כעוזר לקורונה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

"הנשיא לא הזכיר אותי בשמי, אז אני לא יכול לדעת בוודאות שאליי הוא התכוון", אמר בפתח דבריו והוסיף: "אבל אכן שלחתי מספר מכתבים לבית הלבן ושוחחתי עם ראש הסגל של הנשיא, כך גם עם הסנאטור, רון ג'ונסון, מוויסקונסין ששוחח עם הנשיא, וכמוהו גם נשיא מנהל המזון והתרופות האמריקני ופרקליטו של הנשיא רודי ג'וליאני".

לטענה לפיה יצרן התרופה מתעקש שהיא אינה יעילה לטיפול בנגיף, אמר ד"ר זנקו: "יש מספר יצרנים, התרופה כבר אינה מוגנת על ידי פטנט וישנם יצרנים רבים של הידרוקסיכלורוקווין". ד"ר זנקו טען שהוא המומחה העולמי שמטפל באמצעות התרופה באלפי חולים -  "אני עתיד לפרסם את התוצאות שלי ואולי ראוי שתשאל אותי מה התרופה הזו עושה".

"אין לתרופה שום תופעות לוואי לבביות"

אחד היצרנים טוען שלשימוש בתרופה עלולות להיות תופעות לוואי שמסכנות את המטופלים. ד"ר זנקו אמר כי העמדה הזו שגויה והסביר: "התרופה הזאת קיימת כבר 70 שנה. מיליוני מטופלים נטלו אותה ולאיש מהם לא נגרם נזק. אז זה שקר מוחלט והפחדת הציבור והרשה לי לומר לך - אין לתרופה שום תופעות לוואי לבביות, במטופלים בריאים, או במטופלים שאינם מאושפזים בטיפול נמרץ".

לצד טענותיו, הוא הדגיש כי במקרה של מטופלים המאושפזים בטיפול נמרץ, חולים וגוססים, עלולות להיות לתרופה תופעות לוואי. "כל המחקרים שנעשו בנושא נועדו להיכשל, כמו מחקר מערכת הבריאות בארה"ב, למשל, שבו נתנו את התרופה רק למטופלים מונשמים במחלקה לטיפול נמרץ והיו חולים במשך 70 ימים", אמר, "יכולתי לומר להם שזה לא עובד כך. המפתח הוא לתת את התרופה בימים הראשונים שבהם המטופל מפתח סימפטומים וזה בטוח לחלוטין".

ד"ר זנקו הודה כי הוא עצמו נוטל את התרופה והעיד כי האו מרגיש מצוין. "היה לי סרטן, יש לי רק ריאה אחת. אז המשמעות היא שאסור לי להידבק כי אחרת אמות ואני נוטל את התרופה כדי לא להידבק. אני רופא, אני פוגש אנשים ותודה לאל אני מרגיש מצוין", סיפר.