רה"מ לחמינאי: מי שמאיים על ישראל בהשמדה ימצא עצמו בסכנה דומה

לרגל "יום אל-קודס", המנהיג העליון של איראן צייץ בחשבון הטוויטר שלו קריקטורה שבה חיילים פלסטינים רוקדים בירושלים, לצד הכיתוב "הפתרון הסופי". נתניהו: "מזכיר את התוכנית הנאצית"

זמן צפייה: 00:44

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, פרסם היום (רביעי) באתרו הרשמי קריקטורה תחת הכותרת: "הפתרון הסופי". בקריקטורה נראים חיילים פלסטינים רוקדים ומניפים דגלים בירושלים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לדברים ואמר כי "איומיו של חמינאי לממש את 'הפתרון הסופי' כנגד ישראל מזכירים את תכנית 'הפתרון הסופי' הנאצית להשמדת העם היהודי. עליו לדעת שכל משטר שמאיים על ישראל בהשמדה ימצא עצמו בסכנה דומה".

מעט מאוחר יותר, אמר חמינאי כי "איראן תתמוך בכל קבוצה או מדינה שתיאבק במשטר הציוני".

הקריקטורה שהעלה חמינאי
הקריקטורה שהעלה חמינאי

אתמול, הרמטכ"ל אביב כוכבי נאם בטקס חילופי מפקד פיקוד העורף, ואמר כי "נמשיך לפעול בכלים צבאיים מגוונים ובשיטות לחימה ייחודיות לפגיעה באויב". זאת, ברקע מתקפת הסייבר על איראן והדיווח ב"וושינגטון פוסט", לפיו ישראל היא האחראית לפעולה.

עוד אמר כוכבי כי "המרחב הבנוי שבו התמקם האויב לא יהיה עבורנו מחסום לתקיפה. האויב בחר לפרוס טילים ורקטות בתוך הכפרים, ובכך הפך אותם למטרות צבאיות. וכך, ביום פקודה האויב יגלה שבמו ידיו הפך את העורף שלו לחזית, ואנחנו נתקוף אותו בעוצמה".

"על צה"ל מוטלת החובה המוסרית להגן על אזרחי המדינה מפני צבאות הטרור הסובבים אותנו, וכאשר העורף הישראלי מאוים על ידי אלפי טילים ורקטות, לא נהסס לתקוף בעוצמה כדי לסכל את האיומים", המשיך הרמטכ"ל. "בעוד אנו עושים כל שביכולתנו להימנע מפגיעה באזרחים, האויב עושה כל מאמץ לפגוע באזרחים. בניגוד לאויב, אנחנו נפעל באופן התקפי וערכי כאחד, ונבסס את הפעולה על מודיעין וצורך מבצעי. עשרות תקיפות שבוצעו, גם בעת האחרונה, כבר הוכיחו את עליונות המודיעין וכוח האש של צה"ל".