צרפת: פועלים עם מדינות נוספות כדי למנוע מישראל סיפוח חלקי

שר החוץ לה דריאן אמר שמדינתו עובדת יחד עם עוד מדינות באירופה על תוכנית שמטרתה מניעת מהלכי סיפוח חד צדדיים • פומפאו: מקווה שהנהגת הרשות תבין שתוכנית השלום היא אינטרס של העם הפלסטיני

זמן צפייה: 01:55

שר החוץ הצרפתי ז'אן איב לה דריאן אמר היום (רביעי) כי צרפת פועלת יחד עם מדינות אירופה נוספות על תוכנית פעולה כדי למנוע מישראל לבצע מהלכי סיפוח חלקי. "בימים האחרונים קיימנו ועידות עם קולגות מאירופה", סיפר השר, "זאת במטרה להחליט על פעולה מונעת למהלך ישראלי". בד בבד, בשיחה עם שר החוץ הנכנס גבי אשכנזי אמר מקבילו הרוסי סרגיי לברוב כי גם רוסיה מתנגדת לסיפוח ישראלי בגדה המערבית.

בתוך כך, שר החוץ האמריקני מייק פומפאו הגיב היום על הודעת אבו מאזן כי הרשות מפסיקה את שיתוף הפעולה עם ישראל ואמר כי "אני בקשר עם האנשים שלנו שם. אני מקווה שהסידור הביטחוני הקיים עם ישראל יימשך. אנחנו מצטערים על ההחלטה הזו. יש לנו תוכנית ברורה לשלום והצגנו אותה לצדדים. ישראל קיבלה את התוכנית, הפלסטינים סירבו לנהל מו"מ. אנו מקווים שההנהגה הפלסטינית תבין שזה האינטרס של העם הפלסטיני".

לעוד כתבות בנושא:

הסכם השלום בסכנה? ירדן רואה בסיפוח פגיעה בביטחונה • פרשנות

משרד החוץ בארה"ב: דיוני הסיפוח צריכים להיות בין ישראל לפלס'

מלך ירדן: "סיפוח שטחים ע"י ישראל יוביל להתנגשות גדולה עמנו"

מקרון ונתניהו במסיבת עיתונאים משותפת בארמון האליזה בפריז
מקרון ונתניהו במסיבת עיתונאים משותפת בארמון האליזה בפריז | צילום: רויטרס

שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלאדנוב התייחס גם כן להודעה של אבו מאזן, ואמר במועצת הביטחון של האו"ם כי "ברור שהודעת הפלסטינים היא קריאה נאשת לעזרה". לדבריו, "דור שהשקיע את חייו בהקמת מדינה זועק לעזרה. ההנהגה אינה מאיימת אלא קוראת לפעולה דחופה על מנת לשמר את הסיכוי לשלום". הסיפוח עלול להוות הפרה חמורה ביותר של החוק הבין לאומי, ואף לסגור את הדלת לחידוש המשא ומתן לפתרון שתי המדינות".

אתמול, ראש ממשלת קנדה טרודו התקשר ליו"ר כחול לבן בני גנץ ובירך אותו על השבעת הממשלה. על פי לשכת טרודו, הוא "הדגיש בפני גנץ את החשיבות של פתרון שתי המדינות וחידוש המו"מ עם הפלסטינים".

שליח האו''ם למזה''ת ניקולאי מלאדנוב
שליח האו''ם למזה''ת ניקולאי מלאדנוב | צילום: רויטרס

 

כזכור, ביום שישי מלך ירדן עבדאללה התייחס לתוכנית טראמפ ואמר כי "אם ישראל תספח חלקים מהגדה המערבית, הדבר יוביל להתנגשות גדולה בין ישראל לירדן". את הדברים אמר בראיון ל"דר שפיגל" הגרמני. בתשובה לשאלה אם יבטל את הסכם השלום עם ישראל בתגובה לסיפוח, אמר המלך: "אני לא רוצה להפריח איומים – אבל אנחנו בוחנים את כל האופציות".

"האם עכשיו זה הזמן, בעיצומה של מגפת הקורונה, לדון אם אנחנו רוצים פתרון של מדינה אחת לסכסוך הישראלי-פלסטיני? או שאולי זה הזמן לדבר על איך נלחמים במגפה יחד", הוסיף מלך ירדן. "פתרון שתי המדינות הוא הדרך היחידה להתקדם באזור שלנו. מנהיגים שתומכים בפתרון של מדינה אחת לא מבינים את המשמעות של זה. מה יקרה אם הרשות הפלסטינית תתמוטט? יהיה יותר כאוס ויותר קיצוניות באזור".