י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חשיפת 'בחדרי'

אפליית הבנות הספרדיות באלעד: היום דיון מכריע במועצה; כיצד ינהגו נציגי ש"ס?

הערב יתקיים דיון במועמת העיר אלעד שצפוי להיות סוער במיוחד. ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הערב תעלה להצבעה החלטתו של ראש העיר ישראל פרוש שלא לאפשר הקמת מוסדות חדשים או הרחבת מוסדות בעיר אלעד • "יש לשרוליק פרוש בעיות רק כשזה מגיע למוסדות ספרדיים"

אפליית הבנות הספרדיות באלעד: היום דיון מכריע במועצה; כיצד ינהגו נציגי ש"ס?
פרוש/בוטבול צילום: פלאש90/יעקב כהן

חשיפת 'בחדרי חרדים': הקרב בתוך העיר אלעד צפוי להגיע הערב (רביעי) להכרעה, עם דיון שגרתי שצפוי להתקיים במועצת העיר ובו חברי המועצה יתבקשו לאשר את החלטתו של ראש העיר ישראל פרוש שלא לאפשר הקמת מוסדות חדשים או הרחבת מוסדות בעיר אלעד.

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', הסאגה החלה עם דרישה של כ- 300 בנות להקים מוסד חדש בעקבות בעיות במוסד מוכר בעיר. ראש העיר שתמך בהחלטה תחילה, נכנע ללחץ פוליטי ושינה את עמדתו בין רגע והוא מונע כעת הקמת מוסד הכרחי לתלמידות העיר.

פרוש צפצף על תמיכה של חברי מועצת חכמי התורה של ש"ס וקיבל החלטה פוליטית בוועדת החינוך שלא להקים מוסדות חדשים, או להרחיב מוסדות קיימים בעיר, בכדי לא לעורר קרבות בין המוסדות. באופן ספק חוקי, הודיע פרוש באיום כי מוסדות שיפתחו בניגוד להחלטה מסתכנים בשלילת תקציבים והקצאות לכלל המוסדות בהם הם מחזיקים בעיר.

הערב כאמור, צפויה לעלות להצבעה ההחלטה שהתקבלה לפני כשבועיים כשלא ברור כיצד ינהגו כל נציגי ש"ס במועצה לאחר שמי שמוביל את המאבק הוא יושב ראש הסיעה המקומית יהודה בוטבול שתוקף בשיחות פנימיות את התנהלות ראש העיר ישראל פרוש.

בכיר בש"ס המקומית אמר השבוע ל'בחדרי חרדים', כי "יש לשרוליק פרוש בעיות רק כשזה מגיע למוסדות ספרדיים. נפתחו פה מוסדות וישיבות לציבור הליטאי והחסידי בשנים האחרונות". עוד אומר הבכיר, כי "פרוש לא יכול לקבוע אם לפתוח או לא לפתוח מוסדות תורה בעיר - זו שאלה של גדולי ישראל".

עוד הוא האשים ואמר כי כל המאבק הוא "רק כדי שיגידו שלא נפתח מוסד ספרדי בקדנציה שלו. איך הוא יכול למנוע תקציבים והקצאות. זה לא חוקי".

ישראל פרוש אלעד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד