הטריק הזה ישדרג משמעותית את הירקות בתנור שלכם

מעדיפים לוותר על שימוש במחבת פסים כדי לחסוך את הניקוי המתיש שלו? מתחלחלים מהמחשבה על תנור שפועל זמן רב ומחמם את כל הבית? הנה הדרך הקלה ביותר לשדרוג הצלייה שלכם (אוכל, באנו לעזור)

כיכר אוכל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

צלייה בתנור הופכת כמעט כל סוג של ירק - בטטה, כרובית, גזר, כרוב ועוד - לטעים יותר, מקורמל ומתוחכם. כל מה שצריך זה טפטוף מהיר של שמן זית וקצת מלח ופלפל. זה הכל. הרבגוניות של ירקות קלויים הופכת אותם לבסיס נהדר להכנת ארוחות: כתוספת לעוף או דג, בסלטים, במרקים או בכריכים.

אבל אם אתם מעדיפים לוותר על שימוש במחבת פסים כדי לחסוך את הניקוי המתיש שלו, או מתחלחלים מהמחשבה על תנור שפועל זמן רב ומחמם את כל הבית בימי שרב, או שבפעם האחרונה שהכנתם ירקות אפויים הם התרככו יותר מדי וקיבלו מרקם דייסתי ולא אטרקטיבי, יש לנו את הדרך הקלה והטובה ביותר לשדרוג הצלייה שלכם, שתפתור את כל הבעיות הללו. פשוט חממו מראש את נייר האפייה בתנור.

מדוע? ראשית, פעולה זו תחסוך לכם זמן. ברגע הפעלת התנור, הכניסו את התבנית שלכם פנימה ותנו לה להתחמם (כעשר דקות זה הכי טוב) ובו בזמן הכינו את הירקות שלכם. כשמניחים ירקות על תבנית חמה, החלק התחתון שלהם מתחיל להתבשל מיד, במקום שתצטרכו לחכות שהאוכל וגם התבנית יתחממו. מכיוון שהתנור שלכם לא יפעל זמן ממושך, הבית שלכם לא יהיה חם, כך שאין סיבה לאחסן את התבניות שלכם עד החורף.

בישול על תבנית חמה יעזור לירקות שלכם להשחים בצורה אחידה יותר מבחוץ וגם להתרכך מבפנים. מכיוון שהחום מהתנור ומתחתית התבנית יפגע בתחתית המזון באותה עת, קטן הסיכוי שהירקות שלכם יתייבשו או ישרפו כשתמתינו שתוכן הפנים שלהם יתרכך. זו גם הסיבה שמוטב לחרוך סטייק על מחבת לוהטת - מקבלים צריבה יפה בחוץ, לפני שהחלק הפנימי מתבשל יותר מהרצוי.

מכיוון ששיטה זו מסייעת לאוכל להתבשל בצורה שווה יותר, לא תצטרכו להקפיץ ולהפוך כמעט (אם בכלל) את התבנית והירקות בעת הבישול. צ'יפס הוא הדוגמא האולטימטיבית לכך: במקום לחכות לתנור שישחים את התחתיות, בזמן שהחלק העליון שלהם כבר יתחיל להעלות אדים, הכל יהיה פריך להפליא באותו זמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר