ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
עשרות מיליונים

זה הסכום שהרוויחה המדינה ממפרי ההנחיות

שורת ההנחיות בתקופת הקורונה הביאה לעשרות אלפי קנסות ברחבי הארץ שמסתכמים בעשרות מיליונים. הסיבה המרכזית לחלוקת הדוחות: יציאה למרחב הציבורי והפעלת עסק

זה הסכום שהרוויחה המדינה ממפרי ההנחיות
שוטר תנועה בפעולה צילום: דוברות המשטרה

בעת התפשטות המגיפה בישראל החליטה הממשלה על הגבלות רבות במרחב הציבורי. כך למשל נאסר לצאת מהבית למרחק העולה על 100 מטרים וחלה חובה לחבוש מסכה. כמו כן, הממשלה אסרה התקהלויות אסורות כמו קיום חתונות ועוד, כאשר כל הפרה של ההגבלות גררה אחריה קנס.

כעת מתברר כי המדינה הרוויחה מכך הון רב בסך של כ-40 מיליון שקלים. בין הסיבות לחלוקת הדוחות: יציאה למרחב הציבורי, הפעלת עסק, הפרת חובת בידוד וגם אי חבישת מסכה, כך דווח בערוץ 12.

בגין יציאה למרחב הציבורי חולקו מספר הקנסות הרב ביותר בסך 75,512 קנסות, בגין הפעלת עסק והפרת חובת בידוד חולקו 3,619 קנסות. בגין אי חבישת מסכה במרחב הציבורי חולקו 5,731 קנסות.

וכך בתקופה ההיא שהמדינה כמעט ולא הרויחה מהמסים עקב שהמשק היה מושבת, היא הרוויחה הון רב מהקנסות, בסך הכללי, סך הכספים שייכנסו לקופת המדינה בעקבות הקנסות הללו עומדים על סכום של 41,691,600 מיליון שקלים, אך מתוכם שילמו האזרחים סכום של 1,631,100 שקלים, כלומר כ-40 מיליון שקלים שעדיין לא שולמו.

חשוב להזכיר ולציין לאלו שקיבלו קנסות, שאם לא ישלמו בזמן הקנס יעלה בשל ריבית פיגורים שעולה באופן אוטומטי בגובה של 50%. עבור מי שמתקשה לשלם את הדוח בזמן ומעוניין לנסות ולמצוא פתרון - קיים מנגנון סוציאלי של הרשות לאכיפה וגבייה שיכול לסייע.

על פי הנוהל הקיים כל מי שפוטר, יצא לחל"ת, סבל מבעיה רפואית כלשהי או נקלע להליכים של פשיטת רגל, יתחשבו בו ויסייעו לו בהפחתת ריבית הפיגורים, וגם יאפשרו לו לפרוס את הקנס לתשלומים. כמו כן, לפני השר המשפטים החדש עומד מתווה הממתין לאישור בנוגע לסוגיית פתיחת תיקים בהוצאה לפועל , במידה ויאשר את המתווה – צפויה גם הפחתה של הריבית ותתאפשר דחיית ופריסת התשלומים.

קנס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד