לאחר פגישה עם השר כץ: נציגי אולמות האירועים יפסיקו לשבות רעב

בתום דיון עם שר האוצר ולקראת קידום מתווה החזרה לפעילות הענף בחודש הבא, הושג הסכם בין הצדדים והוחלט על הפסקת המחאה. "סומכים עליו שיוציא אותנו מהמשבר העמוק"

זמן צפייה: 00:33

נציגי אולמות האירועים החליטו היום (רביעי) לסיים את שביתת הרעב ופינוי מאהל המחאה שהקימו, לאחר פגישה עם שר האוצר הנכנס ישראל כץ. במהלך הפגישה העלו הנציגים את עיקרי הבעיות העומדות לפתחם של העוסקים בענף, ובין היתר דנו הצדדים בנושא עבודה מעודפת אצל בעלי האולמות.

שר האוצר קרא לנציגי הענף לעודד בעלי אולמות אירועים נוספים להגיש בקשה לסיוע למענק עד 400 אלף שקלים. עד לרגע זה הגישו בקשה יותר מ-250 בעלי אולמות. כמו כן, הובהר בישיבה שענף אולמות האירועים ייכלל בקרן מסורבי אשראי שתוקם בהיקף של ארבעה מיליארד שקלים. אשראי זה צפוי לספק לבעלי האולמות את המימון הנדרש כדי לחזור לפעילות. צעדים אלה מצטרפים לפעולות משרד האוצר לקדם את מתווה החזרה לפעילות של הענף בתאריך 14.6 כפי שנקבע יחד עם משרד הבריאות אמש.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ריקודים עם מסכות: אושרה פתיחת האולמות וגני האירועים ב-14.6

ברקע מחאות האופוזיציה: "החוק הנורבגי" לא יעלה היום להצבעה

בכירים פלסטינים: ביטול ההסכמים עם ישראל יכול להיות מיידי

ישראל כץ ונציגי אולמות האירועים
ישראל כץ ונציגי אולמות האירועים | צילום: חדשות 13

יו"ר התאחדות האולמות נועם לוי אמר בסיום הפגישה כי "אנו מודים לשר ישראל כץ שנרתם באופן מיידי לסייע לענף האולמות וגני האירועים סומכים עליו שיוציא אותנו מהמשבר העמוק ויוביל לשינויים היסטוריים בענף האירועים". השר השיב: "אני מאמין בכם ורואה בכם ענף חשוב לכלכלה הישראלית. אני פועל רבות ואמשיך לפעול למענכם".

אתמול הורה שר הבריאות יולי אדלשטיין לאפשר את פתיחת האולמות וגני האירועים ב-14 ביוני, זאת כחלק מהמדיניות לשחרור המשק והחזרת הענפים השונים לפעילות. בכל אולם ימונה "ממונה קורונה", אשר יהיה אחראי על אכיפת ההנחיות של המשרד. רק אם אלה יתקיימו - יוכלו האולמות להיפתח.

אולם אירועים
אולם אירועים | צילום: יחצ

על פי המתווה, בכל אירוע יתקיים רישום של האורחים, כך שאם בהמשך אחד מהם יתגלה כחולה קורונה, האולם ידע ליצור קשר עם כלל המשתתפים שנכחו במקום באותו ערב. עם כניסתם לאירוע, כל העובדים והאורחים יתושאלו לגבי מצבם הבריאותי ואף יעברו בדיקת חום. במשרד הבריאות הבהירו כי לא תותר כניסה למי שחום גופו יעלה על 38 מעלות.

מניין האנשים באירוע יוגבל, כאשר אולם יוכל להכיל אורחים לפי חישוב של אחד לכל שני מ"ר. באולמות שמכילים יותר מ-200 אורחים, לא תתאפשר הזמנה של יותר מ-85% בני אדם מהמותר לפי רישיון העסק.

ברחבי האולם יוצבו עמדות חיטוי - בעיקר בסמוך לכניסה לשירותים, שיחוטאו בכל שעה. כמו כן, בעלי המקום יפזרו שלטים לפי הנחיות משרד הבריאות, בהם יתבקשו האורחים לשמור על ריחוק של 2 מטרים אחד מהשני.

ישראל כץ ונציגי אולמות האירועים
ישראל כץ ונציגי אולמות האירועים | צילום: חדשות 13

המלצרים, הטבחים והברמנים יעטו מסכה לכל אורך האירוע ויקפידו על רחיצת ידיים באופן תדיר. בין שולחן לשולחן יישמר מרחק של 1.5 מטר, וההושבה תתבצע כך שמשפחות גרעיניות ישבו סביב אותו שולחן. לאורחים בסיכון יוקם אזור הושבה נפרד. גם האורחים יאלצו לעטות מסכות לכל אורך האירוע - אפילו בזמן הריקודים, למעט בזמן האכילה והשתייה. במשרד הבריאות המליצו לאוכלוסיות בסיכון שלא לקחת חלק בריקודים.