ברקע מחאות האופוזיציה: "החוק הנורבגי" לא יעלה היום להצבעה

החוק לא יובא להצבעה, מפני שוועדת הכנסת שהייתה צריכה לדון בנושא עוד לא הוקמה. מפלגת יש עתיד-תל"ם: "טוב שהחוק הנורבגי עף משולחן הכנסת - אסור להמשיך בחגיגות הביזבוזים"

זמן צפייה: 00:25

ברקע מחאות האופוזיציה נגד "החוק הנורבגי", הוחלט כי ההצבעה על החוק לא תתקיים היום (רביעי), משום שוועדת הכנסת שצפויה לדון בנושא עדיין לא הוקמה. במחאה על ניסיון העברת החוק, מפלגת יש עתיד-תל"ם פרסמה גינוי בשפה הנורבגית.

במקביל, המפלגה פרסמה תגובה בעברית, שבה נכתב כי "בין אם היו אלו חילוקי הדעות בקואליציה ובין אם מישהו בממשלה המנותקת הזו ראה את קשיי הציבור, טוב שהחוק הנורבגי עף משולחן הכנסת. בשבוע שבו הממשלה מחלקת לעצמה ג'ובים כאילו אין בישראל משבר כלכלי חמור אסור להמשיך בחגיגות הביזבוזים. ישנם מעל מיליון מובטלים, עצמאים ועסקים שקורסים שהיו שמחים לקבל את 100 מיליון השקלים שיעלה החוק הנורבגי לקדנציה הקרובה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בכירים פלסטינים: ביטול ההסכמים עם ישראל יכול להיות מיידי

משרד החינוך יקיים תחקיר על מקרה הילדה שנשארה בתחתונים בביה"ס

תקרית בגבול ירדן: חשוד שחדר לישראל נורה במהלך ניסיון הברחה

הכנסת
הכנסת | צילום: לע''מ

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ כינה את הממשלה "קואליציה דמיקולו", וכתב בעמוד הטוויטר שלו כי "בצעד המשמעותי הראשון שלה כבר נכשלה: לא ועדות ולא חוק נורבגי. ושלא יעבדו עליכם, זו לא בעיה 'טכנית', זה מה שקורה כשנכנסים תחת נאשם בפלילים".

מוקדם יותר השבוע נערכה השבעת ממשלת ישראל ה-35, ממשלת החירום בראשות בנימין נתניהו ובני גנץ. זאת, חמש שנים לאחר שהושבעה הממשלה האחרונה, שנה וחמישה חודשים לאחר פיזור הכנסת - ובתום שלוש מערכות בחירות ללא הכרעה ברורה.

בנימין נתניהו ובני גנץ בטקס השבעת הממשלה
בנימין נתניהו ובני גנץ בטקס השבעת הממשלה | צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

בפתח הטקס נתניהו נשא דברים, ופנה ליו"ר כחול לבן בני גנץ: "בני, פעלנו יחד במבצע צוק איתן כרה"מ ורמטכ"ל להגן על אזרחי ישראל במערכה שאין צודקת ממנה. אני משוכנע שנפעל יחד בהצלחה בממשלת האחדות למען המדינה שלנו". במהלך נאומו כמה ח"כים מהאופוזיציה התפרצו לדברי ראש הממשלה וקראו לעברו: "שוחד, מרמה והפרת אמונים", וקריאות נוספות.

עוד התייחס ראש הממשלה לביקורות החריפות על כמות השרים וגודל הממשלה ברקע המשבר הכלכלי, ואמר כי "בתוך שנה אחת מדינת ישראל עברה שלוש מערכות שהעמיקו את הקיטוב בעם וגבו מחיר כבד מקופת המדינה. אם הינו הולכים לבחירות רביעיות העלות הייתה מסתכמת בשני מיליארד שקלים. לעומת זאת, העלות הנוספת של ממשלת האחדות היא 85 מיליון שקלים לשנה. העלות הזו נמוכה לאין שיעור מהעלות של בחירות נוספות. אילו הינו הולכים היום לבחירות רביעיות זה היה הבזבוז האמיתי והמשווע".