החשש של משטרת ישראל מהתעוררות מחודשת של מלחמת הכנופיות בצפון הארץ הפך למציאות: חוקרי היחידה המרכזית במשטרת מחוז חוף שבמשטרה עצרו אמש את העבריין הבכיר ביותר בצפון, שמואל הרוש, בחשד לפציעה ודקירה קשה של תושב נהריה בן 42. הוא הובהל לבית החולים ומיד הורדם והונשם לאחר שעבר ניתוח.

הרוש נעצר זמן קצר לאחר מכן, אחרי שחוקר מתחנת משטרת נהריה הגיע לביתו בשעה 6 בבוקר, עצר אותו, ומשם הוא הועבר לטיפולם של בלשי ימ"ר חוף (הרוש נחשב ליעד מודיעיני בכיר) ונלקח לחקירה בחשד שהיה מעורב בניסיון רצח. היום (רביעי) הוא אמור להיות מובא להערכת מעצר.

עו"ד ציון שמעון, המייצג את הרוש, מסר בתגובה: "המשטרה סתם מחפשת כותרות בעקבות הפרסומים שהיו לאחרונה בתקשורת. אין לו כל קשר לאירוע המדובר והוא מכחיש את המיוחס לו מכל וכל".

עו"ד ציון שמעון (צילום: יח"צ)
עורך הדין ציון שמעון | צילום: יח"צ

כזכור, הרוש עלה לכותרות בשבועות האחרונים אחרי שסרטון שצולם לפני כארבעה חודשים, ונראה תמים לגמרי למעשה הציג את דקל וקנין, סנסציה בזכות עצמו, כשהוא זוכה לחיבוקים בעיצומה של חפלה ומבצע שיר של נטלי פרץ, "אתה לא אמין". 

לא שהמילים המקוריות קיבלו משמעות חדשה לגמרי לאחר שהרוש ביקש להקדיש את הביצוע למיכאל מור. "אתה לא אמין ואין לך מילה, אתה לא אותו הגבר שהיה בהתחלה", שר וקנין – ומבלי דעת שפך שמן למדורה שבוערת כבר שש שנים בין הרוש למור, שלא נשאר חייב, וימים לאחר פרסום הסרטון, דאג ככול הנראה שאחד מחבריו יעל פוסט המשמיץ את הרוש מבלי לאזכר את שמו.  

בתגובה לדברים ביקש הרוש מחייליו להוריד פרופיל ולא להיגרר למלחמת איומים, אבל כבר יש מי שמדבר על מעשים. "מיכאל ידבר במקלדת, אנחנו נדבר תכלס בשטח", סיפר נ', אחד מאנשיו של הרוש. "אנחנו שולטים בצפון והוא נרקב בכלא כמו עבריין טירון, האימפריה שלו מזמן לא קיימת. בתי הקברות מלאים בחיילים שלו. הפוסט שלו הדליק אותנו ובקרוב השטח יבער. כל מי שקשור למיכאל מור ויעז להרים ראש יחטוף כדורים ויתפוצץ במטענים". ובינתיים החליט י', אחד המקורבים להרוש, להחזיר אש ישירה למיכאל מור ברשת החברתית: "לך תעשה קדיש על החברים שלך למעלה". 

עברייני הצפון מכנים את הסכסוך בין מור להרוש "מלחמת האחים". ופעם הם באמת היו כמעט אחים, עד כדי כך שהיה מי שקרא להם "עזריאל וגבריאל", על שם התאומים מהסרט "חגיגה בסנוקר". הם היו צמודים 24/7, חברים בלב ובנפש שנהפכו לאויבים מושבעים. כעת, אחרי כליאתו של מור, עצרה משטרת ישראל גם את שמוליק הרוש.

מיכאל מור (צילום: Photo by Flash90)
הסכסוך שחצה כל גבול. מיכאל מור | צילום: Photo by Flash90