חופשה באי אקזוטי תמיד היתה הכי מפנקת שיש, אבל עכשיו, אחרי הקורנה, זו כנראה גם החופשה הכי בטוחה שיש. האיים המבודדים נפגעו בצורה קלה יחסית והם מאפשרים לנפוש בהם תוך כדי הקפדה על כללי הריחוק: הריזורטים לרוב פרוסים על שטח גדול, בחופי הים אפשר להתרחק מכולם והבידוד הוא חלק מהעניין.

בחברת 'ספיריט הפקות עולם', המתמחה בטיולים למקומות אקזוטיים, בדקו לנו מה קורה עם ארבעה יעדים מושלמים לחופשת בטן גב אחרי הקורונה:

סיישל

האי של הישראלים (צילום: Oleg Znamenskiy, shutterstock)
צילום: Oleg Znamenskiy, shutterstock

איי סיישל סומנה כאחת המדינות שישראל תעשה איתה הסכם לפתיחת הגבולות, כך שמי שיגיע לנפוש בה לא יצטרך להיכנס לבידוד בחזור. נכון לעכשיו, בסיישל מתכוננים לפתוח את נמל התעופה לטיסות שכר כבר בתחילת יוני.

בנוסף, מסתמן כי באמצע יולי ייחלו שוב הטיסות הישירות מישראל לסיישל. בשלב הראשון ייפתחו מלונות מסוימים שעומדים בקריטריונים ובהדרגתיות מלונות נוספים. ישנם כבר מספר ריזורטים שאושרו לפתיחה. נראה כי במהלך אוגוסט יהיה ניתן לטוס בקלות לחופשה.

מספר החולים שהיו באי עומד על 11 בלבד וכולם כבר החלימו.

מאוריציוס

מאוריציוס (צילום: ABZ Photography)
צילום: ABZ Photography

מסתמן שאל האי מאוריציוס נוכל להגיע מאמצע חודש יולי, במקביל לחזרת הטיסות של אייר סיישל.

כמו באיי סיישל, בשלב הראשון יפתחו ריזורטים מסוימים שעומדים בקריטריונים ורק לאחר מכן כל שאר המלונות.

גם במאוריציוס, הממשלה המקומית עשתה צעדים משמעותיים בשביל למנוע את התפשטות הנגיף והצליחה. תושבי האי שהו בהסגר קרוב לחודשיים כאשר ב-1 ליוני הסגר צפוי להסתיים.

מספר החולים שהיו במאוריציוס עומד על 332, וכרגע ישנם רק 100 חולים. 10 אנשים מתו מהנגיף. 

האיים המלדיביים 

אחרי תקופה ארוכה (צילום:  Loocid, shutterstock)
צילום: Loocid, shutterstock

בניגוד לשתי המדינות הראשונות, באיים המלדיביים אין עדיין החלטה ברורה לגבי פתיחת הגבולות והחזרת התיירים.

נכון לעכשיו, ניתן למצוא טיסות מישראל באוגוסט במחיר של  800 דולר עם טורקיש איירליינס, או 825 דולר עם אירופלוט. יחד עם זאת, שדה התעופה ובתי המלון מלון עוד לא נפתחו בפועל. 

ניתן לרכוש כרטיסי טיסה כבר עכשיו ובמידה ויתבטלו ניתן יהיה לקנות כרטיס חדש ולפעמים כרטיס משודרג (תלוי בחברה). הכל כמובן תלוי באישורים של משרד הבריאות, ופתיחת שדות התעופה והמלונות שם.

באיים המלדיביים היו בסך הכל 1,143 חולים ורובם עדיין לא החלימו. 4 אנשים מתו מהנגיף עד היום. 

זנזיבר

זנזיבר (צילום: Matej Hudovernik, shutterstock)
זנזיבר | צילום: Matej Hudovernik, shutterstock

גם בזנזיבר ניתן למצוא טיסות באוגוסט במחיר של 750 דולר עם טורקיש אירליינס או 900 דולר עם אתיופיאן אירליינס. כרגע מופיעות טיסות אך שדה התעופה ובתי מלון עוד לא נפתחו.

בטנזניה, בה נמצאת זנזיבר, היו 509 חולים עד היום ו-21 מתים מהנגיף.