בכירים פלסטינים: ביטול ההסכמים עם ישראל יכול להיות מיידי

גורמים ברשות הפלסטינית טענו בפני חדשות 13 שבתוך ימים או שבועות אבו מאזן עשוי להתנער מההסכמים עם ישראל. "סיפוח הוא קו אדום שמפוצץ את האפשרויות לשלום - אף פלסטיני לא יכול להסכים לכך"

זמן צפייה: 05:45

בכירים ברשות הפלסטינית טענו היום (רביעי) בפני חדשות 13 כי "ישראל אינה מקיימת את ההסכמים שהיא חתומה עליהם, ולכן גם הרשות רשאית לא לקיימם - ביטול ההסכמים יכול להיות מיידי, גם בתוך ימים או שבועות בהתאם לדאגה לרווחת העם הפלסטיני". עוד אמרו הגורמים כי "סיפוח הוא קו אדום שמפוצץ את כל האפשרויות לשלום. אף פלסטיני אינו יכול להסכים לסיפוח".

אתמול התייחס יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לכוונת הסיפוח הישראלית בנאום ברמאללה ואמר: "החלטנו להתנער ולא להיות מחוייבים לכל ההסכמים החתומים עם ישראל וארצות הברית, כולל ההסכמים הביטחוניים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הממשלה אישרה שורת הקלות: בתי הכנסת וחופי הים נפתחו

איך הפך הקשר הצמוד בין אייל גולן למנהלו – לקרב ענקים מתוקשר?

לאחר קבלת מיליוני דולרים מארה"ב: כך קרסה עסקת מכונות ההנשמה

יו''ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, נואם ברמאללה
יו''ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, נואם ברמאללה | צילום: רויטרס

"על ישראל החל מרגע זה לקחת אחריות ככוח כובש על השטחים הפלסטינים בהתאם לחוק הבינלאומי", המשיך. "המשמעות של סעיף הסיפוח בהסכם הקואליציוני ונאום נתניהו בטקס השבעת הממשלה הינה ביטול הסכם אוסלו וביטול כל שאר ההסכמים ביננו לבין ישראל".

עוד אמר כי "נחדש את המאבק מול ישראל על בסיס פיתרון שתי המדינות, תוך פיקוח ותיווך בינלאומי הגון, ולא אמריקני. לא נקבל את ארה"ב כמתווכת. נניף את דגל פלסטין מעל מסגד אלאקצא ומעל כנסיית המולד".

בתוך כך, המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית, ג'ו ביידן אמר במפגש עם תורמים יהודיים כי הוא"מתנגד לסיפוח", והוסיף: "ישראל חייבת לעצור את איום הסיפוח - זה יחנוק כל סיכוי שלום. האחריות על הקיפאון בתהליך השלום היא של ההנהגה הישראלית וההנהגה הפלסטינית. שני המנהיגים לא מוכנים לקחת סיכונים פוליטיים למען השלום. גם טראמפ אחראי למצב - הוא נתן לנתניהו לעשות כל מה שהוא רוצה".