י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"שעות רעות המתרגשות לבוא לעולם"

ראה למרחוק: כשפוסק הדור צפה את הקורונה

הברכה הלא שגרתית שפוסק הדור הגר"ש וואזנר זצ"ל, ברך את בנו מבורו פארק בכל יום שישי, מקבלת תפנית עת הבן נשאר נצור במקום אחר בעולם ולא יכל לחזור למקום מגוריו עד שבוע שעבר. "עוד הולך להגיע שעות רעות וקשות בעולם הקדוש ברוך הוא יעזור שתינצל מזה" • 'בחדרי' עם הסיפור המלא

ראה למרחוק: כשפוסק הדור צפה את הקורונה
מתפללים בבורו פארק בימי הקורונה צילום: די וואך

סיפור מפעים על רוח הקודש של מרן פוסק הדור הגר"ש וואזנר זצ"ל, בעל ה'שבט הלוי', שהראה מהי 'ראייה למרחוק' כאשר העניק ברכה לא שגרתית לבנו בשנה האחרונה לחייו. 

את הסיפור סיפר היום בשיעורו בדף היומי הגאון רבי אברהם ישעיהו קובלסקי, מגיד השיעור המפורסם ב'קול הלשון' ובעל העלון הנודע 'מתיקות הדף היומי' והוא מובא כעת ב'בחדרי חרדים'. 

וכך סיפר הגרא"י קובלסקי בדברי הפתיחה: "אנחנו לומדים היום בסיעתא דשמיא דף ע"ד במסכת שבת ובפתיחה אספר סיפור דרמטי שאין לי צל של ספק שתוך כמה שעות יתפרסם בכל העולם עד כמה ראייה למרחוק של צדיק, ומילה שיוצאת מפיו של מרן פוסק הדור".

"זה סיפור טרי מהיום יום שלישי בשעה 6:00 בבוקר בשכונת בורו פארק בברוקלין, ידידי ורעי אהובי שאוהב להתפלל בכל בוקר בותיקין, פגש הבוקר בבית הכנסת סאטמר את בנו חביבו של פוסק הדור מרן בעל שבט הלוי זצ"ל, ייבדל לחיים ארוכים הגאון הצדיק רבה של קהילת שבט הלוי בבורו פארק רבי מרדכי אלימלך וואזנר, שהיה במקום אחר בעולם משושן פורים עד שבוע שעבר". 

וכך הוא מספר בהתרגשות רבה: "כל ערב שבת קודש הייתי מתקשר לאבי זכר צדיק וקדוש לברכה להגיד גוט שאבעס שבת שלום ומבורך להתעניין מה שלום אבא, בשנה האחרונה היה כל שבוע מברך אותי בלשון "הקדוש ברוך הוא יעזור שתנצל משעות רעות המתרגשות לבוא לעולם" כל שבוע אותו נוסח במדוייק.

מרן הגר"ש וואזנר זצ"ל. צילום: משה גולדשטיין

בחודש האחרון, כשעוד יכלו לשוחח עם אבא שאלתי אותו: טאטא למה אבא מברך אותי כל שבוע באותו מטבע לשון של שעות רעות המתרגשות לבוא לעולם, מה קרה???". אבא השיב לי: "יא יא עוד הולך להגיע שעות רעות וקשות בעולם הקדוש ברוך הוא יעזור שתינצל מזה". 

התכנית שלי הוא מספר, הייתה לחזור יום אחרי שושן פורים הביתה לבורו פארק, ימים ספורים אחרי שעזבתי את הבית הילדים התקשרו אליי ואמרו לי אבא תישאר שם אל תחזור הביתה, המצב בניו-יורק מזעזע, תמתין. 

עכשיו מסיים בבכי ובהתרגשות רבי מרדכי אלימלך את הסיפור, הבנתי את פשר הברכה שאבי פוסק הדור ראה ברוח קדשו כוחה של ברכה כוחו של צדיק.

הרב קובלסקי מסיים ואומר כי את פרטי הסיפור הוא גולל הבוקר באזני ידידי וידידי אהובי שמקשיב כל יום לפתיחה ולשיעור התקשר אליי בהתרגשות לספר את הסיפור לזיכוי הרבים. 

הרב שמואל הלוי וואזנר קורונה בורו פארק הרב אברהם ישעיהו קובלסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד