תושבי נואבה לאון שבמקסיקו, היו המומים ביום שבת האחרון לראות גושי ברד גדולים נופלים מהשמיים - בצורה של נגיף הקורונה.

חלק מהתושבים תיעדו את הברד והעלו את הצילומים לרשתות החברתיות, תוך כדי שהם משווים את הברד הטרי לצורתו של ברד רגיל. ניתן לראות כי הברד הרגיל נראה פשוט כמו עיגולי קרח קטנים, בעוד הברד שירד ביום שבת הוא בעל זקיקים.

View this post on Instagram

A post shared by @quarantinefame on

בדרך כלל ברד מקבל צורה עגולה בעת נפילתו לקרקע, כאשר המעטה החיצוני שלו נראה חלק. אבל ישראל לא ידועה במשקעי הברד התכופים שלה ולכן פשוט לא יצא לרובנו לראות צורות אחרות של ברד - אבל כן, גם צורות משוגעות יכולות לקרות לפעמים. בארה"ב, למשל, ירד ברד שתואר על ידי תושבים בצורה של כוכבי ים ומלאכים. ואיך בדיוק זה קרה?

בשירות המטאורולוגי מסבירים בשיחה עם mako ש"הברד הוא כדורי קרח הגדלים תוך כדי עליה וירידה בתוך ענני סופות הרעמים, כתוצאה מזרמים חזקים. כשכדור הקרח מספיק כבד הוא נופל לקרקע בצורת ברד. לפעמים האטמוספירה מלאה בלחות, ולכן כדורי הברד העולים ויורדים בענן נדבקים אחד לשני, וזו הצורה שראינו - גוש ברד המורכב מחיבור של כדורי ברד קטנים". 

הברד, אגב, קיבל במקסיקו את הכינוי "Covid-izo" (שילוב בין המלים קוביד וברד). ולמרות שזה באמת ממש מוזר, אנחנו היינו מוכנים לקצת ברד עכשיו, גם אם הוא נראה כמו נגיף הקורונה.