פותחים את הכינרת: באגם הלאומי נערכים לחזרה של הנופשים

בעוד יומיים הישראלים יוכלו לחזור להתרחץ בימה, לאחר הגשמים שירדו במשך החורף וכשלמפלס המים חסרים 10 ס"מ בלבד כדי להגיע לקו העליון. אך צריך להיזהר: המפלס הגבוה מגביר את החשש לטביעות

זמן צפייה: 02:53

השעה היא 9:30 בבוקר (שני) בנקודת השיטור הימי בחוף דגניה שבכינרת, הצוות שמופקד על חופי האגם הלאומי יוצא לסיור כמעט אחרון תחת מגבלות הקורונה שהותירו בחודשיים האחרונים את החופים ריקים ממתרחצים.

גם בשאר חופי הכינרת ניכרה היום תכונה מיוחדת לקראת פתיחתם. בדיקות חום, הצהרת בריאות וכמובן שלל בקבוקי אלכו-ג'ל, כך תיראה הרחצה בכינרת מיום רביעי הקרוב. אחרי גשמי הברכה שירדו בחורף האחרון, הכינרת מלאה כמעט לגמרי. המים כיסו את החופים וזמן ההגעה אליהם פחת מאוד.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שגריר ישראל בארה"ב: צריך לספח לפני הבחירות – ביידן עלול לנצח

חשד: אישה נהרגה מפתיחה של כרית אוויר ברכב

בכיר במשרד החינוך תיאם פגישה בעלת אופי מיני עם בן 15 – ונעצר

ברקע מגפת הקורונה: חופי הכינרת שוממים
ברקע מגפת הקורונה: חופי הכינרת שוממים | צילום: חדשות 13

התמונה היום בימה מרהיבה - הכינרת כמעט מלאה לגמרי, וחסרים עשרה ס"מ בלבד מהקו העליון. אבל צריך לומר באותה נשימה, התמונה הזאת גם מתעתעת - כינרת מלאה מסוכנת עם חשש כבד לטביעות.

המראה הזה של חופי הכינרת מלאים במים אבל ריקים ממתרחצים היה לאחד הסמלים של תקופת הקורונה וההסגר, אך בעוד 36 שעות השקט הפסטורלי הזה יתחלף בקולותיהם של עשרות אלפי מתרחצים ומתרחצות. כעת, נותר רק לקוות שהכול יעבור בשלום ושכולם ייהנו במים הקרירים ויצטננו קצת מהשרב הכבד.