לפני כחודשיים, ב-22 במרץ, ילדה בת 7 בשם אמילי ג׳ונס, מבולטון שבמחוז מנצ׳סטר באנגליה, נדקרה למוות על ידי אדם זר בזמן ששיחקה בפארק, ובריטניה כולה הזדעזעה מהפרשה. אמצעי התקשורת דיווחו לא מעט על הרצח הנתעב בפרטים מעורפלים, וטענו כי אמילי סבלה מפציעות חמורות ורבות. דובר המשטרה המקומית מסר אז כי למרות שנעשו מאמצים אדירים להצילה על ידי בני משפחתה וצוותי החירום, היא מתה מפצעיה זמן קצר לאחר האירוע.

בהמשך דווח כי המשטרה עצרה אישה בת 30 ששהתה בפארק בחשד לרצח. אלא שאמצעי התקשורת לא הכילו פרטים מזהים אודות החשודה, ורק טענו כי מדובר באישה זרה שלא הייתה מוכרת למשפחה. 

ברשתות החברתיות היו מי שניצלו את פער המידע והפיצו שמועות כי מדובר במהגרת סומלית, למרות שלא היו לכך שום הוכחות. בנוסף, בעקבות דיווחים על כך שאמילי מתה מפצע דקירה רציני בצווארה, נאמר גם כי ראשה נערף מול עיני הוריה.

כל אלה הובילו בתחילת החודש הנוכחי להפצת תמונתה של ג׳ונס ברשתות החברתיות, יחד עם כיתוב שטוען כי ראשה נערף על ידי מהגרת סומלית, וכי אמצעי התקשורת טייחו את הרצח ואת העובדות בפרשה. האחראיים היו ככל הנראה אתרים נאו נאציים קיצוניים ואנשים שדוגלים באידאולוגיה לבנה ימנית, כמו למשל אתר ה-National Vanguard.

המשטרה אמנם לא שחררה פרטים מזהים אודות החשודה, אבל מסרה כי האישה היא כבת 30 והיא סובלת מהיסטוריה של מחלות נפש - ״אנחנו פועלים כדי להבין את המניע עבור ההתפרצות האקראית לחלוטין הזו. יש לה עבר של מחלה נפשית ואנחנו מנסים להבין האם זה שיחק כאן תפקיד״.