מכבי תל אביב אמנם העבירה למינהלת הליגה מתווה משחקים המהווה פתרון אפשרי לבעיית לוחות הזמנים בין הליגה הישראלית ליורוליג, אך הבעיות הרבות מציגות אותו ככמעט בלתי אפשרי לביצוע.
הצהובים הציעו, בין היתר, לערוך שינוי בלוח המשחקים בסיבוב השלישי, כדי שיוכלו לשחק ביורוליג בזמן הזה, וקיום פלייאוף מקוצר (משחק בודד ברבע הגמר - ביטול הסדרות).
2 צפייה בגלריה
שמעון מזרחי בהיכל
שמעון מזרחי בהיכל
עדיין אין פתרון. שמעון מזרחי
(צילום: ראובן שוורץ)

צמצום ההכנסות ובעיית הזרים

1. במתווה של מינהלת הליגה שנקבע בישיבה עם שאר יושבי ראש הקבוצות, כולל ניקולה וויצ'יץ׳ שהצטרף מיוזמתו, הוחלט על החזרת 60 משחקים מתוך המאה שהיו אמורים להתקיים. במתווה של מכבי ת״א יורדים למעשה בין 14 ל-18 משחקים, מה שכמובן מצמצם את הכספים שמגיעים מהסכמי השידור והטוטו-ווינר. מדובר על סכום שמוערך בכמיליון שקל, בחישוב מהיר כ-80 אלף לכל קבוצה.
2. נכון לעכשיו ההנחיה של משרד הבריאות היא שכל אדם שחוזר מחו״ל חייב להיכנס לבידוד של שבועיים. נכון שההנחיות מאוד דינמיות ומשתנות כמעט בכל שבוע, אבל נכון לעכשיו אי אפשר לדעת מה יהיו ההנחיות בסוף חודש יולי, כך שמכבי ת״א עלולה להיאלץ להיכנס לבידוד אחרי שתחזור מהטורניר של היורוליג.
2 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
(צילום: עוז מועלם)
3. לפי המתווה של מינהלת הליגה העונה אמורה להתחיל ב-20 ביוני, ולפי מכבי ת״א ב-18 ביוני. נכון שמדובר רק ביומיים הבדל, אך העניין מהותי. הזרים היו אמורים לנחות עד ה-17 במאי כדי שיוכלו להיכנס לבידוד של שבועיים ולהתחיל את האימונים בדיוק ב-1 ביוני.
ביומיים האחרונים הגיעו חלק מהזרים, אך לצורך הדוגמא - אף זר של מכבי ת״א (מלבד הזרים שנשארו בארץ בתקופת הקורונה) עדיין לא נחת בארץ, מה שמקטין להם את משך האימונים בשלושה-ארבעה ימים, ואם נוסיף את ההקדמה של פתיחת העונה זה משאיר לשחקנים רק 15 יום להתאמן, בניגוד לרצון ששחקנים יתאמנו כשלושה שבועות כדי למנוע פציעות אחרי שלא התאמנו למעלה מחודשיים.
4. במכתב שנשלח למנהלת הליגה נרשם: "חשוב לציין שאם מכבי תיסע לשחק ביורוליג, שאר הקבוצות לא ימתינו לה, הן ימשיכו לשחק ברווח גדול יותר ממשחק למשחק״. על פניו נראה שאין בעיה, מאחר שמכבי ת״א לוקחת על עצמה את העומס שיווצר לה בסיבוב השלישי בו היא תשחק בין 2 ל-3 משחקים בשבוע, אבל שאר הקבוצות בעצם יצטרכו לשחק רק פעם אחת בשבוע, מה שיוצר חור ענק והמתנה ארוכה בין משחק למשחק. יש לציין כי נכון לעכשיו השחקנים אמורים להיות סגורים בבתים גם בזמן המשחקים - ובמשך חודשיים זה יהיה כמעט בלתי אפשרי.
5. לפי המתווה של מכבי ת"א, רבע הגמר יתקיים ב-28 ביולי (דרישה לוותר על סדרת רבע הגמר ולקיים משחק אחד), חצי הגמר ב-30 ביולי וגמר הפיינל פור ב-1 באוגוסט, לעומת התאריכים של מינהלת הליגה שמתפרסים על התאריכים בין 16 ל-30 ביולי. מדובר על עומס של חמישה ימים שלא מאפשר לקבוצות להתכונן עם טווח ראוי של זמן, ובנוסף ישנה תקווה שאת השלבים המכריעים ניתן יהיה לקיים עם קהל, כך שיהיה בלתי אפשרי לקיים מכירת כרטיסים תוך יום.