Skip to content

"כשמדובר בערבי, היד של המאבטחים, קלה מידי על ההדק"

הוריו של צעיר שנורה למוות לאחר שדקר ופצע מאבטח דורשים לחקור לעומק את המאבטחים ואת האירוע בטענה שאמו הסבירה למאבטחים שהוא מעורער ועמדה לעזוב אתו את תל השומר. מדוע ביצעו בו ווידוא הריגה? הם שואלים. "התקשורת עסוקה ברכילות ממסדרונות המשא ומתן. מינויים, פיצולי משרדים ומפלגות ודוחקת את סיפור הוצאתו להורג של יונס לתחתית העמודים וסדר […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

עשרות מפגינים הוריו של מוסטפא יונס ז"ל, ועדת המעקב הערבית ונציגות נוספות מהרשימה המשותפת הפגינו היום (שני) בסמוך למקום בו נורה מוסטפא למוות בידי מאבטחי תל השומר לפני חמישה ימים (13.5) לאחר ששלף סכין ופגע באחד המאבטחים.

המפגינים ובהם חברי כנסת מהרשימה המשותפת דורשים הקמת וועדת חקירה שתחקור את האירוע כולו בטענה כי מוסטפא נורה למוות מבלי שהיווה איום על מי מהמאבטחים או מקהל הבאים לתל השומר. האם שהגיעה עם בנה לתל השומר סיפרה כי הגיעה עם בנה המעורער נפשית וחולה באפילפסיה לבדיקה בבית החולים. במהלך הבדיקה הוא איים על רופאה בסכין והאם חשה להוציא אותו משם. בדרך החוצה התפתח ויכוח בינו לבין אדם אחר, במהלכו מוסטפא שוב שלף סכין. האם, עביר נכנסה ביניהם, הסבירה שבנה מתמודד נפש, והרגיעה את הסיטואציה. אלא שאז ביציאה מהחניון של בית החולים דרכם נחסמת. כמה מאבטחים חמושים מקיפים את הרכב, המאבטחים בקשו לעצור את הבן ונוצר וויכוח בו נשלפה שוב הסכין ואחד המאבטחים נפצע קל. 10 כדורים נורו בו והוא מצא את מותו.

עביר עם תמונת בנה (צילום: הרשימה המשותפת)

יו"ר סיעת הרשימה המשותפת, חבר הכנסת אחמד טיבי שנכח בהפגנה אמר בהפגנת כי "אפשר היה לעצור את מוספטא ללא כדור אחד למרות שהוא פצע את המאבטח פציעה קלה בסכין" והוסיף: "במקום לעצור אותו חי, 3 מאבטחים ירו בו אחד אחר השני וביצעו וידוא הריגה".  לטענתו "עד כה המאבטחים לא נחקרו באזהרה וזה מסר חמור ומקומם, את יגאל עמיר ואת שליסל תפסו בחיים למרות שאין השוואה עם המקרה של מוסטפא".

במהלך ההפגנה אמרה חברת הכנסת סונדוס סאלח (רשימה משותפת): " אני עומדת לצידה של עביר (אמו של מוסטפא), בפעם השנייה השבוע, הצעקות שלה שוברות את הלב, העיניים מלאות הכאב והעצב על אובדן בנה תופסות אותי. העוצמות שלה, מתוך הכאב להבטיח ולשמור על מוסטפא ועל שמו, אם לא בחייו אז במותו. עביר יונס לא תעצור עד שיעשה צדק, ואנחנו כאן איתה, לדרוש ולהבטיח שתתקיים חקירה יסודית ודין משמעתי עם הפושעים במדים.

צילום – הרשימה המשותפת

" שוב ראינו שכשמדובר בערבי, היד של המאבטחים, כוחות הביטחון לכאורה, קלה מידי על ההדק", אמרה סונדוס.

כשמדובר בערבי, היד של המאבטחים קלה מידי על ההדק – חברת הכנסת סונדוס סאלח

חברת הכנסת היטיבה לתאר את שעבר על יונס ואת שעובר על הוריו במאמר דעה שפרסמה היום (שני) בעיתון הארץ ומופיע כאן בחלקו.

"יום רביעי ה-13.5 — עביר ומוסטפא יונס מערערה מגיעים לבית החולים שיבא בתל השומר לבדיקות. האם עביר, מלווה את בנה מוסטפא, בן 26, שהוא חולה אפילפסיה ומתמודד נפש. לפי פרסומים, מבדיקה פנימית של בית החולים עולה כי במהלך הבדיקה יונס איים על רופאה בסכין", כותבת חברת הכנסת ומתארת: "בדרך החוצה הם עוצרים בחנות. מהצילומים שפורסמו נראה שמתפתח ויכוח בינו לבין אדם אחר, במהלכו מוסטפא שולף סכין. עביר נכנסת ביניהם, מסבירה שמוסטפא אדם מתמודד נפש, ומרגיעה את הסיטואציה. ביציאה מהחניון של בית החולים דרכם נחסמת. כמה מאבטחים חמושים מקיפים את הרכב, אחד מהם מוציא את מוסטפא. ככל הנראה, מתפתח ויכוח בינו לבין המאבטחים. במהלכו, שוב שולף מוסטפא את הסכין ופוצע את אחד המאבטחים. תוך דקות ספורות הוא על הרצפה. עשר יריות. המאבטחים יורים בו לעיני אמו. מוסטפא מוטל על הקרקע, נאבק על חייו", מתארת סונדוס ומוסיפה כי "בסביבות השעה 13:00 מתפרסם דיווח: חשד לפיגוע בכניסה לבית החולים. כמה דקות אחר כך דיווח נוסף: פיגוע דקירה וירי בכניסה לתל השומר — פצוע אחד קל מדקירה, המחבל נורה ונוטרל. עוד כמה דקות ועוד דיווח, הפעם מהמשטרה — מסתמן רקע פלילי לאירוע בתל השומר".

סונדוס לא חוסכת את ביקורתה קשה כלפי התקשורת הישראלית: "הסיפור הושלם, לכאורה. עם התחלה, אמצע וסוף ברורים. בתוך שעה התרחשו האירוע, החקירה, המשפט וגזר הדין. וכמו בעולם מקביל ומנותק, התקשורת הישראלית באובססיה על משחק הכיסאות בממשלה. עסוקה ברכילות ממסדרונות המשא ומתן. מינויים, פיצולי משרדים ומפלגות תופסים כותרות ודוחקים את סיפור הוצאתו להורג של מוסטפא יונס לתחתית העמודים וסדר היום הציבורי. נשמע מוכר? זוכרות את ההוצאה להורג של יעקוב אבו אלקיעאן? של יהודה ביאדגה? של סלומון טקה?", שואלת חברת הכנסת.

1 Comment

  1. גידי
    19 במאי 2020 @ 12:44

    סה"כ הגיוני …עבודה יפה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן