"צעד תמוה מאנשים מנותקים"

החלטה שרירותית • עשרות אלפי ילדים חרדים נותרו בביתם

למה עשרות אלפי ילדים חרדים לא יכולים לחזור לת"תים ולבתי הספר, רק משום שבעבר אזור מגוריהם היה מסוכן לנגיף? זו השאלה, עליה משרד הבריאות - שאף סגר מוסדות שפתחו, נמנע מלהשיב (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ילדים, במרפסת ביתם. אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

בזמן שמוסדות החינוך ברחבי הארץ החלו לחזור לשגרה, עשרות אלפי ילדים חרדים לא חזרו ללימודים ונותרו בבית, זאת בשל החלטה תמוהה של משרד הבריאות.

ל'כיכר השבת' נודע, כי בעקבות החלטות הממשלה האחרונות, שאפשרו את פתיחת הלימודים בשל הירידה הדרמטית בתחלואת הקורונה בישראל, קיבלו היום עשרות תלמודי התורה בירושלים, בני ברק ובית שמש, שפתחו את שעריהם, מכתב דרמטי בו הורה להם המשרד להיסגר.

במכתב שקיבלו מנהלי המוסדות נאמר, כי בשל העובדה שמשרד הבריאות החליט שאזורים שבעבר סומנו כ'אזורים אדומים' לא יחזרו לשגרה, הרי שהמוסדות חייבים להמשיך ולהיות סגורים.

כתוצאה מההחלטה, אלפי תלמידים בירושלים - למעלה מעשרת אלפים תלמידים - ייאלצו להישאר תקופה נוספת בבתיהם ללא מסגרת חינוך, כך גם רבבות תלמידים בבני ברק ובמספר שכונות בבית שמש.

מדובר בהחלטה תמוהה, שכן מדובר בשכונות שרק בעבר סומנו כ'אזורים אדומים' אך כעת מספר החולים בהן דומה למספר החולים בשכונות החילוניות. למרות זאת, משרד הבריאות לא מעדכן את המפה לתמונת החולים הנוכחית, מה שהוביל לתוצאה של עשרות אלפי ילדים חרדים שנותרו ללא מוסד חינוכי, אחרי חודשיים שכבר שהו בבתיהם.

בשיחה ל'כיכר השבת' אומר גורם חרדי בכיר, שעוסק בנושא הקורונה, כי מדובר בהתעקשות של משרד הבריאות. "זו התעקשות לא מובנת ולא סבירה. מדובר בהתנהלות לא נכונה", הוא בטוח.

מנהל תלמוד תורה בירושלים מוסיף בזעם: "את החילונים פתחו, אבל את החרדים סגרו. למה? כי לנו אין תקשורת שיושבת להם על הזנב? בחרדים אפשר לזלזל... את מי זה מעניין שאלפי ילדים נותרו בבתים? שההורים תקועים בבית? את אף אחד!".

"אני לא אומר שצריך לזלזל בבריאות של הילדים, חס ושלום!", מדגיש המנהל, "אבל אם היו מספר חולים בשכונה, הם כבר הוצאו ממנה או הבריאו. השכונה נקייה, כיום היא לא 'אדומה', אז למה לסגור את המוסדות?".

הגורם החרדי הבכיר בתחום הקורונה מוסיף, לסיום: "יושבים שם לצעלה, במשרד הבריאות, גורמים מנותקים. הם לא מחוברים ולא אכפתיים ממה שקורה בציבור החרדי, או למודי טראומות עבר ביחס אליו. המצב כעת הוא ממש הזוי ובלתי נסבל".

יצוין, כי במשרד הבריאות סירבו להגיב או להסביר את פשר ההחלטה, במענה לפניית 'כיכר השבת'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר