הממשל יתקן

תיעוד כואב: חילול קבר מרדכי ואסתר באיראן

מספר ימים אחרי שהוצת, ולאחר שהמקרה דווח בעולם, מפרסמים באיראן בצורה רשמית תיעוד מתוך האתר המקודש ומדווחים בשם יו"ר איגוד היהודים כי המקום לא נפגע (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: סוכנות הידיעות אינר"א)

ימים ספורים אחרי הצתת קבר מרדכי ואסתר שבאיראן, בתאריך הלועזי להכרזה על הקמת מדינת ישראל, מפרסמת היום (שני) סוכנות הידיעות האיראנית הרשמית אינר"א תמונות מהמקום, אחרי השריפה.

עוד דיווחו בסוכנות האיראנים כי למקום הגיעו גורמים רשמיים לצד בכירים בקהילה היהודית, שאמדו את הנזקים. הם ציטטו את ראש איגוד היהודים באיראן שאמר כי בניגוד לדיווחים, המקום לא נפגע.

ראש איגוד היהודים הוסיף כי במקום פרצה רק שריפה קטנה, וכי "יהודי איראן לא יאפשרו לאויבי המדינה להשתמש בהם ככלי להשגת מטרותיהם".

חקירת הרשויות באיראן העלתה כי המצלמות במעגל סגור תיעדו קבוצת אנשים מנסה להיכנס לאתר הקדוש דרך בנק סמוך כדי לפגוע במקום - אך הם נכשלו.

כפי שכבר דיווחנו, תאריך הפגיעה באתר הקבר, ביום הלועזי לציון 72 שנה להקמת מדינת ישראל, מעלה חשד כי מדובר בפעילות אנטי ישראל ואנטישמית.

קריאת המגילה השנה, בציון (צילום: מתוך טוויטר)

מרכז שמעון וויזנטל פרסם הודעת גינוי: "באופן היסטורי, מוסלמים הגנו על אתרים קדושים ליהדות בפרס ובמרוקו אך כל זה השתנה לאחר עליית משטר האייתוללות ונאמניו הטרוריסטים. הצתת האתר הקדוש מזכירה את פשעיהם של הנאצים".

יצוין כי אחרי פרסום תכנית המאה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, דיווח ארגון הזכויות 'ARAM iran', בהתבסס על פרסום בסוכנות ידיעות נוצרית-איראנית, כי הרשויות באיראן מאיימות להשמיד את מתחם הקבר של מרדכי ואסתר בהמדאן ולהפוך אותו למשרד קונסולרי עבור "מדינת פלסטין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר