המסכה היא אולי אחד האביזרים הנחוצים ביותר בתקופה האחרונה, אבל בואו נודה בזה -  יש תענוגות גדולים יותר מלעטות רצועת בד על הפנים כשמד הטמפרטורה מטפס מעל 40 מעלות. "הזיעה והלחות המצטברות בתוך המסכה מעודדות התפתחות זיהומים, פריחות ואף עשויות להחמיר בעיות עור כמו אקנה, סבוראה רזואציה ועוד", מזהירה קרן ברטוב, קוסמטיקאית רפואית, בעלת קליניקה לטיפולים רפואיים מתקדמים.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

אבל אל דאגה, יש מה לעשות. בר טוב מציינת כמה עצות זהב שיעזרו לכם להימנע מכל הכיף הזה:

נקו את הפנים פעמיים עד שלוש פעמים ביום

העדיפו להשתמש בסבוני פנים קלילים המכילים תמציות מרגיעות כמו מלפפון, מרווה ואצות.

אל תוותרו על שימוש בחומצות

שימוש בחומצות לקטית או גליקולית החל מגיל 20 יכול לסייע לשמור על עור נעים וחיוני. החומצות פועלות על חידוש העור והשלת תאים מתים, מה שתורם למראה העור ולבריאותו.  

המעיטו באיפור

איפור כבד שדחוס בתוך סביבה לחה לא נראה טוב וגם מכביד על העור. אז מה כן? במקום להשתמש במייקאפ למשל, העדיפו להשתמש במקדם הגנה המכיל "דמי מייקאפ". רצוי לבחור באחד שמכיל חומרים טבעיים כמו פולי קקאו, שתורמים לאוורור העור.

View this post on Instagram

A post shared by Michelle Pfeiffer (@michellepfeifferofficial) on

עוד ב-mako בריאות:
>> מחקר חדש בחן את הקשר בין הקורונה לטמפרטורה
>> שינוי מדהים: כך תעשו את הדיאטה של אדל
>> חוזרים לשופינג: אלה כללי ההיגיינה בקניון

החליפו מסכות בתדירות גבוהה

 אם אתם יוצאים מהבית לכמה שעות טובות, קחו איתכם בתיק לפחות מסכה אחת רזרבית. המסכה עלולה לצבור רוק, לחות וגם חיידקים שעלולים לגרום לבעיות שונות בפנים, ולכן חשוב להחליף אותה מדי פעם ולא להשתמש שוב ושוב באותה מסכה מלוכלכת. אופציה נוספת וחסכונית יותר היא פשוט לחטא את המסכה בכל שעה באמצעות תרסיס אלכוהול. לבעלי עור רגיש מומלץ להתייעץ עם רופא עור או קוסמטיקאית.

>> טיפולי הפנים הביתיים האלה לא באמת עובדים