ראש עיריית תל אביב רון חולדאי הגיש היום (שני) תביעה בגין לשון הרע נגד השרה מירי רגב. חולדאי טוען שרגב אמרה דברים לא נכונים אודותיו במהלך קמפיין הבחירות לראשות העירייה ודורש פיצוי של חצי מיליון שקלים.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

בכתב התביעה, שהוגש על ידי עורכי הדין טל שפירא ומירב בר-זיק נטען שעבור רגב "המטרה מקדשת את כל האמצעים ובעבור 'זמן מסך' נוסף היא אינה בוחלת, במודע, בהפצת 'פייק ניוז' והסתה פרועה". בנוסף, טען שרגב התעלמה מהשלכותיה של דבריה.

בתביעה ניתן גם שהיה ניתן לצפות שרגב תחזור בה מדבריה "כמצופה מנבחרת ציבור במעמדה". לטענת ראש העיר משלא עשתה זאת, נאלץ לבקש את התערבות בית המשפט: "על מנת להעביר מסר חד וברור לרגב ולנבחרי ציבור אחרים שיש לשים סוף לתרבות השקר המזהמת את השיח הציבורי".

חולדאי סיכם את הדברים וביקש להדגיש ולהעביר את המסר לפיו שמם הטוב וכבודם של נבחרי הציבור אינו הפרק. חולדאי הוסיף שבמידה ויזכה בתביעה – בכוונתו לתרום את הכסף.

הרקע לתביעה, כפי שהתברר במכתב שהועבר ללשכתה של רגב, הוא דברים שאמרה לכאורה בפני פעילים וחברי כנסת: "אתם יודעים שראש עיריית תל אביב הודיע שהוא לא יאשר הנחת תפילין ברחוב - פשוט הזוי. יש ישראלי, יהודי, דתי, חילוני שלא מתחבר לדבר הזה שנקרא תפילין? אין כזה דבר. ההורים שלנו, הסבים והסבתות שלנו. אין יהודי בעולם שלא התפלל במסתור, הניח תפילין. במקומות שבהם רדפו יהודים. אז פה במדינת ישראל בתל אביב לא יאפשרו לנו להניח תפילין? איפה נאמר ואיפה דבר כזה יכול להיות? פשוט בושה וחרפה. אין משהו יותר יהודי מלהניח תפילין".