שביתת רעב ב-40 מעלות: מטה מאבק האולמות וגני האירועים פתח הבוקר (שני) בשביתת רעב נרחבת, במאהל מחאה מיוחד שהוקם מול משרדו של ראש הממשלה נתניהו. השביתה תימשך עד לאישור מתווה החזרה לעבודה והפיצוי לעסקים בתחום האירועים – שטרם קיבלו מענה ועומדים על סף קריסה. בעלי אולמות: "ראש הממשלה מעדכן שפותחים ב-14 ביוני אבל לא קיבלנו שום מתווה פתיחה, אף אחד לא שוחח איתנו".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

 "אנחנו שובתים כי אנחנו לא רואים את העתיד ומתי אנחנו חוזרים לעבודה, אנחנו מיואשים ומתוסכלים מההתנהלות של הממשלה וכבר חודשיים מגלגלים אותנו ממשרד למשרד ותחת טקטיקה של משיכת זמן", אמר ליאור כהן ממתחם האירועים לוקא ויו"ר משותף של התאחדות האולמות. "יש לנו 25 אלף זוגות שמחכים לשלוח את ההזמנות שלהן היום. אין לנו סיוע כלכלי, כ-50% מבעלי גני האירועים לא יצליחו להניע את המערכות ולחזור לעבודה."

נועם לוי, הבעלים של אולם האירועים קמילו ויו"ר משותף של ההתאחדות אמר: "בעלי עסקים פונים אלינו מידי יום ומציפים אותנו בטלפונים, אבל לנו אין תשובות! 100 אלף איש שעובדים בתעשייה לא יחזרו לעבודה. אנחנו חייבים סיוע כספי כדי להתניע את העסקים שלנו. אנחנו רוצים שיחלקו הזמנות".

הראשונים להיפגע ממשבר הקורונה היו עובדי האולמות וגני האירועים למיניהם. ביטולי אירועים, ירידה משמעותית בכמות המוזמנים ופגיעה אנושה בהכנסות - כל אלה מעמידים בסיכון גבוה רבים מהשחקנים בענף - שברובו מורכב מעסקים עצמאיים וקטנים.

הממשלה לאחרונה הסירה חלק מהמגבלות ואישרה לערוך חתונות של עד 50 מוזמנים, אך גני אירועים ואולמות רבים בחרו שלא לפתוח את העסק מחדש - לאור העובדה שזה לא משתלם להם כלכלית.