המלונות בארץ ממשיכים לפתוח את שעריהים והנופשים מתחילים לאט לאט למלא את תפוסת החדרים ברחבי הארץ, כשחג השבועות, שיחול בסוף השבוע הבא (28.5), הוא התאריך אותו סימנו המלונאים כזה שהישראלים יצאו לטייל בו בהמוניהם. 

מנתונים שפירסם אתר ההזמנות GROO (לשעבר גרופון), ישנה עלייה של 1,062 אחוזים בהזמנת דילים לחופשות בארץ בתקופה הקרובה ששיאה בחג השבועות. מהנתונים עולה גם כי היעדים המועדפים לנופש בארץ בתקופה זאת הינם הכנרת ורמת הגולן, כשהדגש הוא על מקומות לינה פתוחים יחסית וכפרי נופש, כשעליית הכנרת בחורף האחרון מושך לאזור לא מעט סקרנים.

הכנרת ממעוף הציפור (צילום: אסף גרינוולד, מתוך עמוד היוטיוב אסף גרינוולד )
הכנרת יפה מתמיד | צילום: אסף גרינוולד, מתוך עמוד היוטיוב אסף גרינוולד

כפר הנופש עין זיוון (צילום: עדי פרץ,  יחסי ציבור )
כפר הנופש עין זיוון ברמת הגולן | צילום: עדי פרץ, יחסי ציבור

בגליל, בגולן ובערבה התיכונה, אזורים בהם ישנם בעיקר צימרים, כפרי נופש ומלונות בהם החדרים מפוזרים, נרשמה תפוסה של כ-90 אחוזים בחג השבועות, כך על פי נתונים של עמותת התיירות 'ארץ הגליל'. "שבועיים לפני חג השבועות ועם השלמת היערכות בתי המלון וחדרי האירוח לתקן 'התו הסגול', זוכים בתיירות הכפרית לאינספור הזמנות ופניות לחג השבועות, בהן ציינו האורחים, כי ברצונם לנפוש במרחבים פתוחים ובטוחים" אומרת דורית אלמליח, מנהלת העמותה.

המחירים באזורים הללו עומדים על החל מ-600 שקלים ללילה בערבה התיכונה, דרך 800 שקלים ללילה לצימר בגליל העליון 900 שקלים ללילה בכפר הנופש עין זיוון ועד 1,720 שקלים לחצי פנסיון כולל ארוחת חג במלון הגושרים. 

זמן ערבה (צילום: יחצ)
זמן ערבה | צילום: יחצ

כ (צילום: יחסי ציבור, ישרוטל)
מלון בראשית נהנה מתפוסה מלאה | צילום: יחסי ציבור, ישרוטל

גם במלון 'בראשית' שבמצפה רמון, בו המחירים עומדים על החל מ-1,200 שקלים ללילה מדווחים על תפוסה מלאה בחג השבועות, היות וגם הוא מלון המחולק ליחידות נפרדות.

מי שעדיין לא מצליחה להתאושש מאפקט הקורונה היא העיר אילת בה לא כל המלונות נפתחו עדיין ובעיר צופים כרגע תפוסה של 50 אחוזים בלבד בחג השבועות. בעלי בתי המלון מציינים שעד שלא יתנו אישור להפעיל את חדרי האוכל והבריכות, לא משתלם להם לפתוח, אך ייתכן שאישור כזה יינתן כבר ביום רביעי הבא (27.5), רגע לפני החג.

על פי המתווה שהושג בין משרד הבריאות להתאחדות המלונות, אלה הכללים לפתיחת המתקנים במלונות שיובאו לאישור הממשלה:

  • בריכות שחיה - בשלב זה, יש אישור לשהייה במים של אדם אחד על כל 10 מ״ר, למעט משפחות גרעיניות והלנים באותו החדר. משרד הבריאות שוקל לצמצם זאת לאדם על כל 6 מ״ר. החלטה בעניין תתקבל עד יום שלישי הקרוב (מחר).
  • חדרי אוכל - מרחק 2 מטר בין שולחנות, מזון בהגשה: ישירות לשולחן באמצעות מלצרים או במזנון בהגשה לצלחת ע״י מלצרים.
  • ספא - ניתן להפעיל ספא פרט לג׳קוזי וסאונה.
  • קבלה - מרחק של 2 מטר בין אדם לאדם.
  • לובי (שטח הסעדה) - 2 מטר בין אדם לאדם, למעט משפחות גרעיניות והלנים באותו החדר.

עוד מלונות הודיעו על פתיחה

לאחר גל ראשון של פתיחת צימרים וכפרי נופש, לא מעט מלונות נוספים הודיעו שהם נערכים לפתיחה מחודשת ממש בקרוב:

רשת מלונות דן משיקה את אמנת Stay Safe & Enjoy בהתאם להנחיות של משרד הבריאות ומכריזה על פתיחת דן אילת ודן קיסריה ריזורט בשבועות. כחלק מההתאמות שנדרשו בעקבות התו הסגול, הרשת פיתחה אפליקציה חדשנית בשם App to Dan, המיועדת לאורחי המלונות שבעזרתה הם יוכלו לבצע פעולות שונות במהלך השהייה במלון, כולל צ'ק אין וצ'ק אאוט, פתיחת הדלת לחדרם ותשלומים שונים ללא מגע.

מלון דן אילת (צילום: סיון פרג')
דן אילת | צילום: סיון פרג'

בכל המלונות ייערך חיטוי של כל המבנה, כולל שטחים ציבוריים ומשותפים (שירותים, אולמות, מעליות וכו'), כל המקומות בהם מגישים אוכל ושתייה במלון ועוד. כל חדר במלון יעבור חיטוי וניקוי יסודי עם חומרי חיטוי מיוחדים, מפתחות החדרים יחוטאו ויוכנסו מראש למעטפה שתמתין לאורחים על הדלפק.

גם רשת מלונות פרימה הודיעה על פתיחה מחדש של מלונותיה, לאחר תקופה ארוכה בה היו סגורים. בשלב ראשון מחזירה הרשת לפעילות 6 מלונות: פרימה מיוזיק באילת (החל מ-350 ₪ ללילה לחדר זוגי), פרימה המלכים בירושלים (החל מ- 475 ₪ ללילה  לחדר זוגי), פרימה ספא קלאב בים המלח (החל מ- 450 ₪ ללילה  לחדר זוגי), פרימה גליל בטבריה (החל מ- 350 ₪ ללילה  לחדר זוגי), פרימה תל אביב (החל מ- 450 ₪ ללילה  לחדר זוגי) וג'ייקוב סמואל בתל אביב (החל מ- 500 ₪ ללילה  לחדר זוגי). מלונות הרשת הנוספים ייפתחו גם הם בהדרגה בהמשך.

בריכה מקורה (צילום: יחסי ציבור)
ספא קלאב ים המלח | צילום: יחסי ציבור

המלונות נפתחים תוך שמירה והקפדה על הנחיות משרד הבריאות: עובדי המלון והאורחים יעטו מסכות, יישמר מרחק של 2 מטר בין אדם לאדם והרשת נערכת בכל האמצעים לשמירה על היגיינה בכל מתחמי המלון - קביעת פרוטוקולי ניקיון לחדרים ושטחים ציבוריים, הטמעת מערכות דיגיטליות להפחתת מגע בעת ביצוע Check In Check Out , תשלום מרחוק, עמדות חיטוי ידיים בנקודות מרכזיות במלון, מחיצות הפרדה ועוד.