על שבר בני חבורתי

טור דומע ואישי// אחר מיטתו של איש החסד רפאל שינפלד ז"ל

צבי חסיד מנכ"ל ארגון זק"א תל אביב נפרד מהרב רפאל שיינפלד ז"ל שהיה מאנשי החסד אשר ליבו היה עם כל מי שח"ו נזקק ברגעים קשים - חברו הקרוב בהספד דומע (חרדים)

צבי חסיד | כיכר השבת |
מנכ"ל זק"א תל אביב צבי חסיד והרב רפי שיינפלד זצ"ל בפעילות חסד של אמת. (צילום: באדיבות המצלם)

כלו בדמעות עיני, על השבר הנורא שהושברנו, אנו - כל אחד מבני החבורה, ראינו ברפי ז"ל, חבר קרוב וידיד אמת, כולנו כבני חבורת אנשי חסד של אמת, ראינו בו מודל ודוגמא לחיקוי יום יום, שעה שעה.

לעזרה דחופה ליתומים, כנסו>> או התקשרו 0732535868

מי היה מאמין, האיש הנמרץ, מלא רוח וחיים, במיטב שנותיו ובשיא פריחתו המלאים בעשייה אין סופית למען הזולת, יפול שדוד על משמרתו, ואנה אנו באים.

מה אעידך, מה אדמה לך, מה אשוה לך, כי גדול כים שברנו מי ירפא לנו. היקפי החסד שלו יכולים למלאות זמנם של כמה וכמה אנשים גם יחד, אין בית כמעט בבני ברק שרפי ז''ל לא סייע, תמך ועזר שם, אם בהבאת ציוד לימי השבעה, עריכת הלויה או דאגה למשהו הכלול במצוות "גמילות חסדים".

מסירותו ודאגתו הייתה נעשית בשקט ובצנעה, בפשטות, בענווה, מבלי לעשות ענין, אומר ועושה, בגופו, בממונו ובזמנו מסביב לשעון. אהה, איפה ישנם עוד אנשים כמו רפי בימינו.

אנשי חסד של אמת, על רפי ז"ל קא בכינא. אין חבורת גמילות חסד של אמת, שרפי לא תרם מזמנו לסייע בעת הצורך, לא היה מצב שנקרא אל הדגל והשיב בשלילה, אלא אם היה באותה שעה במצווה משלימה במקום אחר, הכל שלא על מנת לקבל פרס.

רפי ז''ל היה אדם נדיר ומיוחד בטוב ליבו ובנועם מידותיו, כתובת לכל אדם, בכל ענין, השיב תמיד בחיבה, בגובה העינים ללא התנשאות, לכל אחד הקרין את אהבתו וכמים הפנים לפנים. דודי ירד לגנו ללקוט שושנים. נלקח מאיתנו חבר קרוב ואהוב וכאב הפרידה הוא עצום.

לעזרה דחופה ליתומים, כנסו>> או התקשרו 0732535868

גם לאחר שלקה בנגיף הקורונה הארור, והיה רתוק הוא עדיין למיטתו בביתו טרם התדרדר מצב הרפואי, לא חדל מלדאוג לעשות טוב והיטיב עם זולתו. אני משחזר את השיחה האחרונה ביננו, בו הוא מבקש שני בקשות, לדאוג ליהודי שנענה בסירוב לבקשת 'קמחא דפסחא' מחברה קדישא תל אביב ועוד המליץ לרכוש מתנה לחג לאחד מטובי המתנדבים בארגון זק"א תל אביב המשליך ביתו מלפניו למען הפעילות.

כזה היה רפי ז"ל גם בשעה שחיו תלוים לו מנגד, דאג לאחר וחשב על הזולת כשלעצמו לא מותיר מאומה.

בחודשים האחרונים סיים רפי לכתוב ספר תורה לגמ"ח "אחים לצרה" של זק"א תל אביב המשאיל ציוד לבית האבל, את המימון לספר אסף פרוטה לפרוטה מקופות הצדקה שהניח בבתי האבלים ומהטיפים שהעניקו לו המשפחות. לצערינו עם סיום הכתיבה הסתיימה גם שירת חייו של רפי ז"ל והספר יוקדש לעילוי נשמתו הטהורה.

היית אחד מן החבורה, ועכשיו התרנוך מכל החבורות, היית לי חבר, היית לי כאח. אחד מן החבורה שמת ידאגו כל החבורה, כשבחוץ תשכל חרב, נחפשה דרכנו ונשובה אל ה', נישא לבבנו אל כפים אל קל בשמים, ונמשיך בדרכך להרבות זכויות לעם ישראל למען תיבלם המגיפה ומי שאמר לעולמי די יאמר לצרותינו די.

לעזרה דחופה ליתומים, כנסו>> או התקשרו 0732535868

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר