בנות 16 ו-18 נורו למוות על ידי קרובי משפחתן בכפר נידח בצפון פקיסטן, שבוע לאחר שפורסם ברשת סרטון שלהן בחברת בחור צעיר באזור מבודד. הן נקברו בכפר בלוויה שכללה חברים ובני משפחה.

המשטרה המקומית אישרה שעצרה את אביה של אחת הקורבנות ואת אחיה של הקורבן השני, בחשד לכך שארגנו והוציאו לפועל את הרצח, וכעת הם מוחזקים במעצר. כעת היא מחפשת אחר שני בני משפחה נוספים, אשר לטענתה קשורים גם הם לרציחות.

הסרטון אשר בו נראות הנערות אורך פחות מדקה, ונראה שצולם בשנה שעברה, אבל הופיע ברשתות החברתיות רק לפני שבועות ספורים. המשטרה עדיין מחפשת את הצעירה השלישית, אשר מופיעה גם היא בווידיאו, כדי להבטיח שלא תיפגע גם באופן אכזרי.

החברה השבטית בווזיריסטן, בצפון-מערב פקיסטן, ידועה ב"חוקי הכבוד" הנוקשים הנדרשים מנשים, אשר תנועתן מוגבלת מאוד והן לרוב אינן מורשות לצאת מביתן ללא ליווי. רצח על כבוד המשפחה הוא תופעה נפוצה באזורים השבטיים של פקיסטן, וההערכה היא שכ-1,000 רציחות על רקע זה מתרחשות מדי שנה.

הנושא עלה לכותרות בפקיסטן בחודש ספטמבר, כאשר שלושה גברים נידונו למאסר עולם לאחר שרצחו שלוש נשים בקוהיסטן, שתועדו בסרטון שרות ומוחאות כפיים בחתונה בשנת 2011. גופות הנשים לעולם לא נמצאו.

בפקיסטן קשה להוכיח מקרים של רצח על כבוד המשפחה, מפני שהחוק מאפשר לרוצחים לצאת לחופשי, אם בני המשפחה של הקורבן מעניקים להם חנינה. הדבר בעייתי כאשר המשפחות של הקורבנות ושל הרוצחים הן אותן משפחות.