מיק גאלגר עבד כמטפל גריאטרי בבית אבות בקרבת גלזגו, שם עשה משמרות לילה בטיפול בקשישים. “ערוץ 4” הסקוטי ראיינו את בן זוגו ג’ון, מזועזע בידי המוות הפתאומי של מי שזה עתה עבר לגור איתו, ותכנן איתו תכניות להמשך חייהם המשותפים. התכניות נגדעו ב-9 באפריל, כשמיק מת במפתיע מקורונה, והוא בן 34. "הוא תמיד היה שמח וצחק והתבדח. הוא תמיד דאג לאחרים, לדיירים, לי ולאמא שלו", כך סיפר ג’ון לחדשות, "ככה מיק היה, הוא פשוט אהב לטפל באחרים. הוא היה מי שדאג לאמא שלך או אבא שלך כשלא יכלו יותר לדאוג לעצמם. הוא הבטיח שיהיה להם נוח, שהם יאכלו טוב, הוא הבטיח שכבודם ישמר בסוף ימיהם".

המטפל לא היה מודאג מהסיכון של עבודה במערכת הבריאות. למעט אסתמה קלה, הוא לא סבל מבעיות בריאותיות קודמות. "ביום בו הוא מת, לא היית חושב שהוא חולה”, מעיד ג’ון, “הוא רק נראה עייף. הוא הסתובב וניקה את הבית ונראה בסדר גמור, עד שתקפה אותו חולשה".

ג’ון ממשיך לספר שמיק, חלש מעט, עשה לעצמו אמבטיה להירגע קצת, אולם שם המצב התדרדר בפתאומיות, ומיק קרא לג’ון לעזור לו לצאת מהאמבטיה. “עזרתי לו וברגע שהוא עמד במאונך, הוא לא הצליח לנשום. עברו 20-30 דקות מהרגע שבו ישב כמוני וכמוך עכשיו, עד שמת". בדמעות הוסיף ג’ון, “מילותיו האחרונות היו שהוא מפחד, גם אני פחדתי אבל הייתי שם בשבילו. הוא אמר לי שהוא אוהב אותי, ואני אמרתי לו אותו דבר".

בממלכה המאוחדת, עובדי מערכת הבריאות זכאים לתשלומי פטירה המגיעים למשפחותיהם כדי לכסות על הוצאות הקבורה. אולם לעומת אנגליה ווילס, בסקוטלנד מטפלים אינם זכאים למענק, ומאחר שמיק גאלגר היה מועסק כעובד קבלן, אי אפשר היה לפנות לרשויות הבריאות בכלל.

ג’ון המיואש מספר שהמחשבה על לוויה בכלל לא עברה בראשם, מאחר שהם בראשית שנות השלושים לחייהם. לבסוף, חברים נוספים הקימו לג’ון ולכריסטין, אמו של המנוח, עמוד גיוס המונים ותוך מספר שעות גויס הסכום המלא שנדרש להוצאות הלוויה והקבורה.

>> לפני שהפך לגיבור תרבות הוא התפרנס כנער ליווי

>> אסי עזר מגיב לדרישה להסיר את הפרסומת שלו עם בעלו

"כריסטין ואני רוצים להודות לכל מי שתרם משהו בשביל מיק. אנחנו באמת נדהמים איך בכמה שעות הצלחנו לגייס מספיק כסף להלווייתו של מיק. קצת נלחצתי מלשתף את הסיפור של מיק כי בשבילו, זה הכל היה חלק מהעבודה. אנו מרוצים שהסיפור שלו נגע בלב של רבים מכם".